صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

پرسپولیس و نیمکت لرزان

نزدیکی برانکو و سکوت یحیی

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

پرسپولیس با الدحیل می‌توانست احیا شود اما مثل همه روزهای گذشته پرسپولیس، الدحیل را هم دست‌کم گرفت و نتوانست از بهترین شانسی که داشت استفاده کند. با باخت سرخپوشان به الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، انگار همه زخم‌های این تیم سر باز کرده و هر دم از این باشگاه خبری به گوش می‌رسد. قبل از اینکه یحیی گل‌محمدی آب دهانش را به خاطر باخت به الدحیل قورت دهد، شایعات، گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌ها شروع شد.
 
برانکو گزینه اول و آخر برای سرخپوشان
برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی تیم ملی عمان و البته سال‌های گذشته پرسپولیس، انگار همیشه برای نیمکت سرخپوشان گزینه است. بلافاصله بعد از باخت پرسپولیس به الدحیل حرف از آمدن او به ایران پیش آمد. یحیی گل‌محمدی بلافاصله در نشست خبری بعد از بازی با سؤالات متعددی مواجه شد، هر چند او باز هم اظهار امیدواری کرد که بتواند در روزهای آینده با پرسپولیس نتایج خوبی کسب کند، اما احتمال برکناری او و بازگشت برانکو ایوانکوویچ به نیمکت سرخپوشان او را حسابی به هم ریخت. پرسپولیس نه تنها بازی با الدحیل را باخته، بلکه با وجود داشتن دو بازی معوقه در لیگ برتر، در این رقابت‌ها هم وضعیت مناسبی ندارد و نتوانسته نسبت به دیگر مدعیان نتایج قابل توجهی کسب کند. با این شرایط برانکو همچنان گزینه اول و آخر سرخپوشان است و به نظر می‌رسد گزینه دیگری برای این تیم وجود نداشته باشد.
 
تکذیب برانکو و سدی به نام جام ملت‌ها
همانطور که گفته شد برانکو در حال حاضر روی نیمکت تیم ملی عمان است و اتفاقاً تیمش باید در بازی‌های حساسی به میدان برود، به همین خاطر این موضوع و بازگشت او به پرسپولیس، ظاهراً با تکذیب مواجه شده است. برانکو احتمالاً ترجیح می‌دهد فعلاً روی بازی‌های تیم ملی عمان در جام ملت‌ها تمرکز کند و این طبیعی است. سرمربی کروات که نمی‌خواهد تمرکز پرسپولیس و البته تیم ملی عمان در آستانه جام ملت‌ها برهم بخورد، تا چند روز دیگر اردوی تیمش قبل از حضور در رقابت‌های آسیایی را آغاز خواهد کرد و با این شرایط شایعه بازگشت او به پرسپولیس کاملاً رد می‌شود. او در این باره می‌گوید: «آخرین بار که با یکی از رسانه‌های ایران گفت‌وگویی انجام دادم، حدود دو هفته قبل بود و پس از آن نیز هیچ صحبتی نداشتم؛ بخصوص پس از دیدار آسیایی با الدحیل که می‌دانستم نباید هیچ صحبتی با خبرنگاران یا رسانه‌های ایرانی داشته باشم و اظهار نظری نیز در این باره انجام ندادم.»
 
پرسپولیس همیشه جذاب است
شاید بتوان باور کرد که در چنین شرایطی حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس شایعه و گمانه‌زنی بیش نباشد، اما به طور حتم باید پذیرفت که نیمکت پرسپولیس برای هر مربی همچنان جذاب است بخصوص برای برانکو که روزهای خوبی را با این تیم داشته و همیشه محبوب هواداران این تیم بوده است. برانکو بخوبی می‌داند که حتی اگر روزهای آینده را همچنان با تیم ملی عمان بگذراند، بازهم فرصت برای حضورش روی نیمکت پرسپولیس وجود خواهد داشت و اصلاً نباید حضورش در این تیم را نادیده گرفت.
 
چه کسی انتخاب می‌کند!
برانکو نه، هر کس دیگری که بخواهد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند، به نظر می‌رسد امکانش وجود نداشته باشد، چرا که بالاخره برای تغییرات روی نیمکت این تیم، بایستی شخصی تصمیم بگیرد که به نظر می‌رسد در حال حاضر کسی توان این کار را ندارد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جایگاه مطمئنی روی صندلی فعلی‌اش ندارد که بخواهد در خصوص مهم‌ترین بحث این روزهای پرسپولیس تصمیم‌گیری کند.

شاید پول بود، این وضعیت پیش نمی‌آمد
در نهایت اینکه برای انتخاب برانکو یا هر مربی دیگری، قبل از هر چیز باید بودجه این موضوع وجود داشته باشد که آن هم در چنین شرایطی اصلاً مهیا نیست. پرسپولیس اگر مشکل مالی نداشت، شاید خیلی از اتفاقات برای این تیم رخ نمی‌داد تا امروز صحبت از تغییرات روی نیمکت این تیم باشد.
 
یحیی برعکس همیشه سکوت می‌کند
برعکس روزها و هفته‌های گذشته که یحیی گل‌محمدی با هر بهانه نیمکت پرسپولیس را ترک می‌کرد و هر از گاهی جدایی از این تیم را پیش می‌کشید، وقتی احساس کرد برانکو بیش از گذشته به این تیم نزدیک شده است، سکوت کرد. گل‌محمدی بعد از بازی پرسپولیس با الدحیل که با شکست تیمش و حذف از آسیا همراه شد، هیچ حرفی از استعفا یا جدایی نزد، چرا که او این بار، بیشتر از همیشه خود را از نیمکت تیمش دور می‌بیند.

جستجو
آرشیو تاریخی