ستاره‌های کشتی فرنگی قید لیگ برتر را زدند

بحران ستاره‌ها


محسن وظیفه
روزنامه نگار


در حالی که این هفته پرونده لیگ برتر آزاد و فرنگی با برگزاری مسابقه در تهران و اهواز بسته می‌شود اما خبری از ستاره‌های کشتی برای حضور در این مسابقات نیست. فینال لیگ برتر کشتی فرنگی روز چهارشنبه هفته جاری در سالن گیت بوستان اهواز و فینال لیگ برتر آزاد هم روز جمعه هفته جاری در سالن هفت‌تیر تهران برگزار می‌شود اما لیگ برتر کشتی فرنگی در حالی پرونده خود را می‌بندد که خبری از ستاره‌ها نیست و مشخص نیست که مبلغ کم قرارداد‌ها آنها را راضی نکرده و یا اینکه به دلیل سال المپیک بودن قید حضور در مسابقات را زدند و یا اینکه صلاحدید سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی این بوده؟
در روزهای اخیر تیم زاگرس استان فارس با میثم دلخانی قهرمان وزن 63 کیلوگرم جهان در سال 2021، پژمان پشتام دارنده مدال برنز سال 2021 جهان و محمدرضا مختاری عضو تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2021 و 2022 قرارداد بست.
تیم شرکت ملی فولاد اهواز که پیش از این با ایمان محمدی و علیرضا مُهمدی دو عضو تیم ملی در مسابقات جهانی 2023  قرارداد بسته بود، به دنبال امضای قرارداد با پویا دادمرز نفر سوم وزن 55 کیلوگرم جهان است اما کسی نمی‌داند که چرا خبری از حضور محمدرضا گرایی و امین میرزازاده نیست؟ محمد رضا گرایی طلای جهان و المپیک را دارد، در جهانی امسال هم مدال برنز گرفت اما در لیگ برتر کشتی نمی‌گیرد. امین میرزازاده که شرایط راحت‌تری هم برای حضور در لیگ برتر دارد چون وزن کم نمی‌کند، امسال هم که طلای قهرمانی جهان را گرفت و طبیعی است که بیشترین پیشنهاد را داشته باشد اما از او هم خبری نیست.
محمدعلی گرایی از سوی اتحادیه جهانی کشتی تعلیق شد و طبیعی است که در لیگ برتر نباشد اما مشخص نیست چرا محمدهادی ساروی برای حضور در لیگ برتر قرارداد نبسته است. در سال‌های گذشته وقتی ستاره‌ها در لیگ برتر کشتی قرارداد نمی‌بستند همه تقصیرها متوجه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بود که او موافق برگزاری لیگ برتر نیست و به همین دلیل مانع از حضور ستاره‌ها می‌شود هر چند که در این اواخر هم او مخالفتی با این ماجرا نداشت ولی نام او به عنوان یکی از مخالفان این‌گونه لیگ برتر کشتی ماند ولی حالا محمد بنا نیست و لیگ برتر کشتی فرنگی در غیاب ستاره‌ها برگزار می‌شود و مشخص نیست که مقصر چه کسی بوده اما هر چه هست سطح مسابقات به شدت نزولی بوده و در بدترین شرایط قرار دارد.  
شاید برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در مازندران خودش یک پیام به این ستاره‌ها بود که در لیگ برتر نباشند. در این اردو تقریباً تمامی ستاره‌های کشتی حاضر بودند و شاید همین به آنها خط داد که در لیگ برتر باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی