نقل قول

وزنه‌برداری جوانان جهان
پانزوان: قوی‌ترین تیم حال حاضر جهان هستیم

سیدهادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران در واکنش به قهرمانی تیمش در مکزیک که با کسب ۵ طلا، ۹ نقره، یک برنز و کسب ۶۶۰ امتیاز تیمی همراه بود، اظهار داشت: از حدود یک سال پیش اردوی نوجوانان و جوانان را شروع کردیم. قرار بود نوجوانان ما به مسابقات جهانی آلمان اعزام شوند ولی متأسفانه این اعزام صورت نگرفت در حالی که ما می‌توانستیم در آلمان هم قهرمان جهان شویم.
وی با اشاره به پنجمین قهرمانی تیم جوانان در پیکارهای جهانی، افزود: تیم ایران که ترکیبی از نوجوانان و جوانان است، با اقتدار قهرمان جهان شد. به شخصه معتقدم برای پشتوانه‌سازی باید به نوجوانان اهمیت ویژه‌ای داده شود تا بتوانند در سال‌های آینده برای کشور افتخارآفرینی کنند. به همین دلیل ۵ نوجوان و ۵ جوان در ترکیب تیم اعزامی به مکزیک قرار دادیم. میانگین سنی تیم ما حدود ۱۸ سال بود.
پانزوان افزود: همان‌طور که ملاحظه کردید تیم‌مان قوی‌ترین تیم حال حاضر جهان است و با اختلاف ۸۰ امتیاز نسبت به تیم دوم، مقام قهرمانی را با مدال‌های رنگارنگ کسب کردیم. بچه‌های ما در این رقابت‌ها ۴ رکورد آسیا و ۲ رکورد فوق سنگین جهان در رده نوجوانان را جابه‌جا کردند.
وی ادامه داد: در مجموع هر آنچه که یک بیننده می‌خواست در جریان یک مسابقه مشاهده کند، در تیم ایران خلاصه شد؛ از رکوردشکنی‌های مختلف گرفته تا کسب مدال‌های رنگارنگ. ما به لحاظ امتیازی در رده نخست و از نظر مدالی در رده دوم جدول قهرمانی قرار گرفتیم. از حمایت‌، پشتیبانی و اعتمادی که به بنده شد تشکر می‌کنم. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم در سال آینده هم افتخارآفرینی کنیم. هرچه حمایت بیشتری از تیم بشود، تیم رشد پیدا کرده و همواره در سطح اول قرار می‌گیرد.

 
یوسفی: خوشحالم که باعث افتخار شهر و کشورم شدم

علیرضا یوسفی ملی‌پوش دسته فوق سنگین ایران در روز پایانی پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان در مکزیک با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و ۲۴۰ کیلوگرم دوضرب و ثبت مجموع ۴۲۰ کیلوگرم، موفق شد سه نشان طلا برای ایران به ارمغان آورد و در کنار کیانوش رستمی و سعید محمدپور با دو عنوان قهرمانی جوانان جهان تاریخ‌ساز شد.
وی بعد از قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها همچون سال قبل مدال طلا کسب کردم و خوشحالم که توانستم باعث افتخار مردم شهر و کشورم شوم. امیدوارم بتوانم در رده سنی بزرگسالان هم افتخاراتم را تکرار کنم و دل مردم ایران را شاد کنم. وی با تقدیر از عملکرد کادر فنی تیم ملی جوانان در واکنش به قهرمانی ایران در مکزیک گفت: هادی پانزوان سرمربی تیم ملی و کادر فنی، اعم از احسان رضایی و آیدین نصرتی زحمات بسیار زیادی کشیدند. البته من به‌دلیل آسیب‌دیدگی که داشتم در اردو حضور نداشتم و تنها یک هفته پایانی در اردو بودم. طی این مدت شاهد زحمات کادر فنی بودم و بچه‌ها نسبت به سال قبل پیشرفت‌ زیادی داشتند و این تیم جای امید دارد و امیدواریم تیم جوانان حمایت شود تا ملی‌پوشان این تیم بتوانند پا جای پای بزرگسالان بگذارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی