صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

سوژه

مربی کره‌ای تیروکمان ماندگار شد
هونگ: سهمیه تیمی المپیک می‌گیریم
فدراسیون تیروکمان بعد از پایان قرارداد 7 هزار یورویی هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای، با او تا خردادماه سال آینده البته با هزار یورو کمتر تمدید کرد. فدراسیون سال قبل، قرارداد کلی را تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس با مربی کره‌ای امضا کرد و قرارداد کوتاه مدتی هم تا پایان سال قبل بسته شد که رقم ماهیانه آن تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس 7 هزار یورو بود و طبق آن هونگ سونگ هو همزمان سرمربی تیم‌های کامپوند و ریکرو جوانان و تیم ملی ایران بود. مرد کره‌ای بعد از آن تا پایان قهرمانی آسیایی تایلند در آبان ماه تمدید کرد و امروز به گفته غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، با تمدید قرارداد 6 هزار یورویی یا معادل ریالی سرمربی تیم‌ملی تا خردادماه سال آینده در ایران ماندگار شد.
او امیدوار است شاگردانش سهمیه تیمی المپیک بگیرند: «اگر با همین سیستم ادامه دهیم، به سهمیه المپیک امیدوارم. از توجیه خوشم نمی‌آید. حالا یکسری از تیم‌ها سهمیه انفرادی گرفته‌اند و اگر هر کدام سهمیه تیمی بگیرند، شانس ما بالا می‌رود، ولی ما می‌خواهیم سهمیه تیمی بگیریم و برای آن با تمام وجود تلاش می‌کنیم.»
به گفته هونگ انتخابی تیم ملی آخر هفته برگزار می‌شود: «انتخابی تیم ملی پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. تعدادی از دور حذفی و تعدادی هم از مرحله مقدماتی انتخاب شده و به اردو می‌آیند. در ادامه کمانداران با حضور در هر مسابقه امتیازبندی می‌شوند. هرکسی این مراحل را طی کند و امتیاز لازم را بگیرد، در تیم می‌ماند.»
 
 
آخرین اردو دختران هندبال قبل از دانمارک
دختران هندبال در آخرین اردوی قهرمانی جهان دانمارک، جمعه 3 آذرماه تمریناتشان را از سر می‌گیرند. تیم ملی هندبال دختران ایران بعد از تجربه قبلی قهرمانی جهان، این بار با چهارمی آسیا جواز حضور در قهرمانی جهان 2023 را گرفت. در حالی که هیچ‌کدام از تیم‌های مردان هندبال دوبار پیاپی به قهرمانی جهان صعود نکرده‌اند. مینا وطن‌پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، ساناز رجبی، مائده عشاقی، فاطمه مریخ، ستاره رحمانیان، اسراء زندی، آرزو کیانی آرا، بهار ایزدگشب، عطیه شهسواری، زهرا فقیهی، نسترن گودرزی فراهانی، فاطمه خلیلی بهفر، حدیث نوروزی و مهربان بدوی، 16 بازیکن مسافر دانمارک هستند که برای چهار روز با برنامه‌های کادر فنی آخرین تمرینات را تا قبل از سفر در سالن فدراسیون هندبال انجام می‌دهند. تیم ملی هندبال دختران ساعت 22:45 دقیقه 7 آذرماه به دانمارک پرواز می‌کند تا دو روز بعد یعنی از پنجشنبه در شهر هرنینگ با صف‌آرایی مقابل لهستان رقابت‌های جهانی را استارت بزنند.
الهام سلوکی (سرپرست)، غلامعلی اکبرآبادی (مشاور فنی)، خدیجه قانع (مربی) و اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ) تیم ملی هندبال را همراهی می‌کنند.
بیست‌وششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان از 9 تا 26 آذر ماه به میزبانی سه کشور نروژ، دانمارک و سوئد برگزار می‌شود.
بر اساس برنامه این رقابت‌ها، تیم ملی هندبال بانوان ایران در اولین بازی 9 آذر از ساعت 22:00 به وقت ایران به مصاف لهستان می‌رود.
ملی‌پوشان 11 آذرماه از ساعت 19:30 به وقت تهران در دومین بازی رودررو مقابل آلمان قرار می‌گیرند و ژاپن آخرین رقیب دور مقدماتی ایران است که 13 آذرماه از ساعت 19:30 به مصاف آن می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی