صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ثانیه‌ها برد را برای مهرام ارمغان آورد

کوهیان: واقعاً لیگ سختی است

پریسا غفاری
روزنامه نگار

در حساس‌ترین بازی هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال، شهرداری گرگان در ثانیه‌های پایانی به برد رسید. هفته‌ای که نتایج آن شگفت‌انگیز بود و محمد سیستانی، سرمربی جوان مس کرمان کاله آمل را در خانه آن هم با یک امتیاز اختلاف برد به نحوی که علی آرزومندی، سرمربی کاله هم اعتراف کرد: «تیمش مستحق برد نبود.»
اما شهرداری گرگان به لطف درخشش نورد پله و سینا واحدی، مهرام را در خانه 84- 81 مغلوب کرد. هر چند این مسابقه جذاب و تماشایی خالی از حاشیه نبود، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران که با ۳۳ امتیاز، ۵ پاس گل و کارایی ۳۰، بهترین بازیکن زمین شد در دقایق پایانی بازی دو خطای متوالی روی او انجام شد که از دید داور پنهان ماند و باعث شد این بازیکن اعتراض زیادی کند. چرا که زدن پرتاب‌های پنالتی در آن دقایق حتی می‌توانست نتیجه بازی را برگرداند.
در کوارتر دوم هم به هنگام تایم اوت تیم مهرام، ارسلان کاظمی کاپیتان شهرداری گرگان بالای سر بازیکنان تهرانی می‌رود و به سخنان مربی مهرام گوش می‌دهد تا جو آنها را به هم بریزد. البته مصطفی هاشمی درباره این رفتار بازیکن خود گفت: برای تیم من هم پیش آمده است. به نظر من شوخی و شیطنت است و باید به اصل مطلب برسیم. بازی خوبی از نظر نتیجه و هیجان بود، چنین بازی‌هایی هوادار را جذب می‌کند و اسپانسرها به بسکتبال رو می‌آورند. چنین صحبت‌هایی خیلی مهم نیست.»
فرزاد کوهیان سرمربی تیم مهرام هم بعد از پایان بازی تماشایی شاگردانش برابر تیم پرستاره گرگانی‌ها آن هم با یک بازیکن خارجی گفت: «بازیکنانم تمام تمرکز خود را روی بازی گذاشتند و تلاش کردند تا بتوانند نتیجه را به نفع خود به پایان ببرند.»
او در ادامه تأکید می‌کند: «گرگان مجموعه با‌تجربه‌ای است که چندین سال است سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کرده‌اند. بخصوص که روی غرب آسیا تمرکز کرده‌اند و با جذب دو یار خارجی خوب تیمشان را قوی‌تر کرده‌اند. اما با میانگین سنی تیم ما که جوان است و تنها دو سه بازیکن باتجربه داریم باید بگویم خیلی خوب کار کردند. تنها در جاهایی نوسان داشتیم.»
سرمربی تیم مهرام در خصوص جذب بازیکن خارجی دوم هم می‌گوید: «ان‌شاءالله با رویکرد و حمایت همه‌جانبه‌ای که باشگاه در تمامی ابعاد از تیمش دارد بزودی این مسأله مرتفع می‌شود.»
 فرزاد کوهیان فصل جدید لیگ برتر را خوب ارزیابی می‌کند: «همه تیم‌ها خوب کار کردند و نمی‌شود گفت تنها 6 تیم مدعی هستند. در این هفته هم دیدید که مس کرمان در خانه کاله آنها را با شکست روبه‌رو کرد یا در هفته‌های مختلف مشاهده کردیم که تیم‌ها با اختلاف ناچیز نتایج را واگذار کردند. هر چقدر فصل جلوتر می‌رود تیم‌ها خطرناک‌تر می‌شوند. در ضمن همه تیم‌ها به جز رعد پدافند و نفت آبادان بازیکن خارجی جذب کرده‌اند که کیفیت بسیار خوبی دارند. واقعاً لیگ سختی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی