صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

تک سهمیه المپیک دوچرخه‌سواری ایران تأیید شد

«لبیب» شانس اول اعزام به پاریس

فائزه زمانی
روزنامه نگار

تک سهمیه دوچرخه سواری جاده ایران برای المپیک پاریس را اتحادیه بین‌المللی رسماً تأیید کرد. طبق اعلام اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری uci  ۴۵ کشور در استقامت جاده سهمیه بازی‌های المپیک را گرفتند که سهم ایران هم یک سهمیه بود و رکابزن ایرانی در استقامت جاده پاریس رکاب می‌زند. سهمیه‌ای که ششمی محمد گنج‌خانلو، ملی‌پوش سابق در قهرمانی آسیا، به ایران داد.
رسول اسدی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری معتقد است با رویکرد جوانگرایی مسافر فرانسه را کمیته فنی انتخاب می‌کند: «فکر می‌کنم ما دو رکابزن کاندیدای حضور در المپیک پاریس داریم که کمیته فنی آنها را انتخاب می‌کند تا در اردو برای المپیک آماده شوند، اما اینکه چه کسی مسافر پاریس می‌شود را کمیته فنی مشخص می‌کند. ولی فدراسیون رویکرد جوانگرایی دارد و چاره‌ای جز آن ندارد. همان سیاستی که این مدت داشتیم و خوشبختانه جواب هم داد و تقریباً عملکرد قابل دفاعی هم نشان دادیم. همین رویکرد را هم برای المپیک ادامه می‌دهیم. به هر حال کمیته فنی چهارچوب را برای المپیک تعیین می‌کند.»
به نظر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، علی لبیب بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو، شانس زیادی برای رکابزنی در المپیک دارد: «علی لبیب شانس زیادی برای حضور در المپیک پاریس دارد، چرا که عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی داشت، اما هنوز حضورش قطعی نیست و باید کمیته فنی او را تأیید کند.»
او معتقد است دوچرخه‌سواری حالا مشکل تجهیزات دارد: «ما برای بازی‌های آسیایی دوچرخه خریدیم و با عملکردی که علی لبیب و پرتوآذر داشتند، با مصوبه هیأت رئیسه دوچرخه‌ها را به آنها دادیم. حالا بیشتر از اینکه مشکل دوچرخه داشته باشیم، مشکل تجهیزات داریم. با توجه به سیاستی که فدراسیون برای اعزام کیفی دارد، طبق بودجه فدراسیون شرایط را مدیریت می‌کنیم.»
اسدی برای پیشرفت رکابزنان، برای لژیونری آنها با باشگاه‌های خارجی مذاکره می‌کند: «ما حتی برای پیشرفت بچه‌ها، برنامه لژیونری را داریم که حالا علی لبیب با باشگاه اماراتی قرارداد بسته است. چند دوچرخه‌سوار دیگر را در تیم‌های کنتیننتال ثبت نام کرده‌ایم و البته در حال رایزنی برای توافق با یک مربی اروپایی هستیم تا برای کار به بچه‌ها تا المپیک مشاوره فنی دهد.»
به گفته او هنوز مشاور فنی تیم ملی دوچرخه‌سواری قطعی نشده: «فعلاً مذاکرات ما با مشاور اروپایی قطعی نشده است و رایزنی‌ها ادامه دارد. فکر می‌کنم تا یک ماه آینده مشخص شود.»
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خیلی به نتیجه رکابزن ایرانی در المپیک امیدوار است: «هر دوچرخه‌سواری که به المپیک می‌رود، برای تجربه‌اندوزی نمی‌رود. شک نکنید در این دوره دوچرخه سوار ایرانی نتیجه‌ای به مراتب بهتر از دوره‌های قبل می‌گیرد. تصمیمات در کمیته فنی و کادر فنی تیم منطقی است و ما رکابزنی جوان را اعزام می‌کنیم که عملکردش قابل دفاع باشد. علی لبیب در بازی‌های آسیایی هانگژو، دو مقام چهارمی با اختلاف دهم و صدم از نفر اول برای ایران گرفت. من به کمیته فنی، کادر فنی و دوچرخه سوار ایرانی در المپیک پاریس ایمان دارم.»
او امیدوار است هفته آینده کمیته فنی تشکیل شود: «هفته بعد همزمان با اختتامیه لیگ در هتل المپیک، کمیته فنی تشکیل می‌شود. البته انتخاب مسافر فرانسه در یک جلسه جمع و جور نمی‌شود و چند جلسه لازم دارد.»
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره اردوی تیم ملی پیست می‌گوید: «ما دو ماه دیگر رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا به میزبانی هند را داریم. اردو را برای رکابزنان پیست تدارک می‌بینیم. این روزها هم بچه‌های سرعت در اردو هستند و بعد هم نوبت نیمه استقامت می‌رسد.»
رسول اسدی مشکل دوچرخه‌سواری را مربی نمی‌داند: «مشکل دوچرخه‌سواری مربی خارجی نیست. ما مشکلات بزرگتری داریم و باید آنها را حل کنیم تا با تأمین تجهیزات، تعداد اعزام‌ها را بیشتر کنیم. خودمان هم می‌دانیم باید مشکلات را رفع کنیم. هر مربی خارجی هم بیاید، اول می‌گوید مشکلات را رفع کنید. ما می‌خواهیم در قدم اول مشکلات را رفع کنیم و بعد مربی تمام وقت بیاوریم تا با داشته هایش چند پله دوچرخه‌سواری ما را ارتقا دهد. به همین خاطر حالا به جای مربی خارجی، مشاور‌می‌خواهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی