اتاق کنفرانس

ازبکستان کار سختی مقابل ایران دارد
علی کریمی: برای بازی آماده‌ام

علی کریمی بعد از درخشش در کایسری دوباره به اردوی تیم ملی برگشت اما فرصت بازی مقابل هنگ‌کنگ را به دست نیاورد. او درباره بازی گفت: «خدا را شکر بچه‌ها نمایش خوبی داشتند، عملکرد خوبی ارائه دادیم و می‌توانستیم خیلی زودتر از این کار هنگ‌کنگ را تمام کنیم و بین گل‌های دوم و سوم آنقدر طول نکشد. شروع خوبی برای مقدماتی جام جهانی بود و البته مسابقه خوبی را در راه جام ملت‌های آسیا انجام دادیم. امیدوارم در مسابقه آینده هم خیلی خوب کار کنیم. مطمئناً مسابقه سختی خواهیم داشت؛ ازبک‌ها یکی از تیم‌های خوب آسیا هستند که در دیدار آینده میزبان خواهند بود اما فکر می‌کنم تیم ما آنقدر توان دارد که بتواند ازبکستان را در زمین خودش هم شکست بدهد.» هافبک ایرانی کایسری‌اسپور گفت: «شرایط خوبی دارم و آماده‌ام. همه تلاشم را می‌کنم تا هر طور شده برای تیم ملی کشورمان مثمر ثمر باشم.»
 
 
نسل طلایی؟ فقط قهرمانی می‌خواهیم
طارمی: هیچ‌وقت خودخواه نبوده‌ایم

مهدی طارمی یکی از بهترین بازیکنان ایران مقابل هنگ‌کنگ بود که یک گل هم به ثمر رساند. او درباره پیروزی ایران در اولین بازی از مقدماتی جام جهانی 2026 گفت: «بازی اول را توانستیم با قدرت پشت سر بگذاریم و موقعیت‌های زیادی درست کنیم. با یک نتیجه خوب بازی را بردیم و از این بابت خوشحالم.» او درخصوص اینکه گفته می‌شود این طلایی‌ترین نسل تیم ملی است، گفت: «من نمی‌توانم در مورد نسل‌ها نظر بدهم و با توجه به شرایطی که وجود دارد، مردم باید نظر بدهند. فوتبال اکنون پیشرفته‌تر شده و مدلش با گذشته فرق کرده اما این سؤال از اساس خراب است که بگوییم کدام نسل، نسل طلایی است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم قهرمان آسیا شویم. به هر حال این پتانسیل وجود دارد. وقتی چنین پتانسیلی هست، پس طبیعی است که تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم. ضمن اینکه اتحادی که در سال‌های گذشته داشتیم و از عوامل اصلی موفقیت‌مان بود پررنگ‌تر شده است. امیدوارم با تکیه بر آن بتوانیم به موفقیت برسیم.»
اما نظر طارمی درباره بازی با ازبکستان در تاشکند: «بازی خیلی سختی در زمین حریف است. ازبک‌ها تیم بسیار خوبی هستند. در کافا هم که با این تیم بازی کردیم شرایط سختی را برایمان رقم زدند. ولی ما می‌رویم که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.» وی درخصوص همدلی با آزمون و از خودگذشتگی او برای هت‌تریک سردار گفت: «نه فقط برای این بازی بلکه این نکته مثبتی در تمام این سال‌ها بوده که هیچ‌وقت خودخواه نبوده‌ایم. هر جا که می‌توانستیم به هم کمک کنیم و به هم پاس بدهیم این کار را کرده‌ایم. من پاس‌های زیادی به سردار داده‌ام که گل زده و او نیز به من پاس داده.»

جستجو
آرشیو تاریخی