قلعه‌نویی: اشتباهات ۱۶ سال پیش را تکرار نمی‌کنم

 

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری اظهار داشت: «بازیکنان هنگ‌کنگ دفاع فشرده را خیلی خوب انجام می‌دهند و در ضدحمله هم خیلی قوی هستند. باید هم برای جام ملت‌ها و جام جهانی کارمان را خوب آغاز کنیم. به این بازی به چشم یک بازی مهم نگاه می‌کنیم و با تمام وجود این بازی را انجام می‌دهیم. مهم‌ترین کاری که کردیم مدیریت تیمی بود و مجموعه را یکدل کردیم. مجموعه‌ای موفق است که یکدل باشد.»
او افزود: «ما نسل خوبی در تیم ملی داریم. اتفاقاً جلسه خوب و خودمانی با بازیکنان داشتیم و بچه‌ها تک تک صحبت کردند. همه هم‌قسم برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا و جام جهانی شدند و به آنها گفتم چه من باشم و چه نباشم توانایی موفقیت در دو مرحله از جام جهانی را دارند. وقتی بازیکنی مثل احسان حاجی‌صفی در ۳۳ سالگی می‌تواند در باشگاه‌های اروپا مقابل مارسی بازی کند، نشان می‌دهد می‌توانیم از تجارب گرانبها در مدت کوتاه استفاده کنیم. این را در مورد حاجی‌صفی و امید ابراهیمی می‌گویم که سن‌شان از بقیه بالاتر است.»
قلعه‌نویی درباره اینکه پس از ۱۶ سال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی سرمربی تیم ملی است، گفت: «در آن دوره هم شرایط تیم ملی خوب نبود. تیم ملی ما در دو گروه به جان هم افتاده بودند و بعد از آن هم کمیته انتقالی بود که فقط تسویه حساب می‌کردند. الان با بازیکنان جوان و همکاران خوب یکسری آنالیز کردیم که به فیفا مقاله دادیم و از ما تشکر کردند. همکاران قوی‌ای داریم، گروه ما هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا بعد‌از‌ظهر حضور دارند. بازی‌های لیگ و لژیونرها را آنالیز می‌کنند. نسبت به ۱۶ سال گذشته اشتباهاتی که داشتم را تکرار نمی‌کنم.»
قلعه‌نویی در پایان گفت: «این بازیکنان در زمین سرباز وطن هستند. رفتار سردار در همین سه بازی گذشته را ببینید یا همین گلی که برای رم زد چقدر قشنگ بود. آنالیزی که از او کردیم از نظر دوندگی آمار بسیار خوبی دارد. شاید بازیکن با سرمربی‌ای که صداقت دارد در ابتدا به مشکل بخورد اما بعدها می‌فهمد که دلیلش چه بود. ۷۰-۸۰ میلیون نگاه به پای این بازیکنان است. بازیکنان بزرگ خوبی داریم. خود سردار در این چند بازی‌ای که بودم حضور نداشته اما در دقایقی که بازی کرده با تمام وجودش بازی کرده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی