صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

سنگنوردی انتخابی المپیک
علیپور هفتم شد

مسابقات سنگنوردی انتخابی المپیک به منظور مشخص شدن سهمیه قاره آسیا در المپیک پاریس از ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه در جاکارتا (اندونزی) برگزار شد.
در مرحله یک‌چهارم نهایی «رضا علیپور» در رتبه ۷ و «مهدی علیپور» با رتبه هشتم به کار خود پایان دادند. پیش از این رادین فروغیان‌ در ماده بلدرینگ با کسب 1/29 امتیاز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد. وی در ماده لید نیز با کسب ٢٠ امتیاز شانزدهم شد و در مجموع با کسب 1/49 امتیاز و رتبه هفدهم از صعود به فینال بازماند.
اسامی ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور هر سه از استان قزوین در گرایش سرعت و رادین فروغیان از تهران در گرایش بلدرینگ-لید
کادر فنی: حمیدرضا توزنده‌جانی (سرمربی) و فرزام دیانی (سرپرست)
در تیم اعزامی الناز رکابی به‌دلیل آسیب‌ زانو از حضور در مسابقات مذکور انصراف داد.

 
سابریست‌های ایران به نیمه نهایی جام جهانی الجزایر نرسیدند

تیم ملی شمشیربازی ایران با باخت مقابل مجارستان، به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی الجزایر نرسید. شاگردان امین قربانی که با هفتمی رنکینگ جهانی فاصله زیادی تا دروازه پاریس برای المپیک 2024 ندارند، تنها برای صدور بلیتشان به امتیازات دو جام جهانی نیاز دارند. آنها که سال قبل نایب قهرمان جام جهانی الجزایر شده بودند، امیدوار بودند این فصل را هم با نتیجه خوبی استارت بزنند، اما نشد. علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، در قسمت انفرادی دوازدهم شد. محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران، محمد فتوحی و نیما زاهدی هم به ترتیب مقامی بهتر از 32، 57، 66 و 217 نگرفتند. البته برای آنها که می‌خواهند سهمیه تیمی المپیک را تکرار کنند، هدف رقابت‌های تیمی بود. بویژه فاصله انداختن با رقبای آسیایی. به همین دلیل در مرحله یک‌هشتم تیمی به چین رحم نکردند و با نتیجه 45-43 برنده شدند و به دور یک‌چهارم نهایی رسیدند. مرحله‌ای که با مجارستان رقابت سختی برای صعود به نیمه‌نهایی داشتند. ایران با اینکه مقابل مجارستان ۱۵ - ۱۲ جلو بود اما عقب افتاد و نتوانست امتیازات از دست رفته را جبران کند و 45-40 باخت. تیم ژاپن که با ایران برای کسب سهمیه تیمی قاره آسیا رقابت دارد مصر را برد اما با باخت 45-43 مقابل کره به نیمه‌نهایی نرسید.

 
گلبال قهرمانی آسیا؛ برنامه مسابقات تیم ایران اعلام شد

مسابقات گلبال قهرمانی آسیا-پاسیفیک از ۲۲ آبان در شهر هانگژوی کشور چین آغاز می‌شود. براساس برنامه اعلامی، تیم گلبال ایران در اولین دیدار خود در همین روز با قزاقستان رقابت خواهد کرد.
هدف از اعزام تیم گلبال به مسابقات قهرمانی آسیا-پاسیفیک کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است. رقابت‌ها در ۲ گروه انجام خواهد شد که تیم ملی کشورمان در گروه B با تیم‌های قزاقستان، مغولستان و کره جنوبی قرار دارد و در گروه اول نیز تیم‌های چین، استرالیا، تایلند و پاکستان حضور دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی