قلعه‌نویی: نکونام و گل‌محمدی از بزرگان فوتبال ایران هستند

تیم ملی جای جوانگرایی نیست

امیر قلعه‌نویی که برای حضور در بازی دوستانه پیشکسوتان در ورزشگاه شهید شیرودی حاضر شده بود، درباره مسائل مختلف فوتبال ایران صحبت کرد.
سرمربی تیم ملی درباره حضور دوباره در ورزشگاه شیرودی گفت: «وقتی آدم به اینجا می‌آید، به قول یک بزرگی می‌گوید چه زود دیر شد. آدم به 4۰،3۰ سال قبل برمی‌گردد که اینجا چه خاطرات و عشق و علاقه‌ای بود. تماشاگران واقعاً عاشق بودند و ما هم اینجا خاطرات زیادی داریم که یکی از آنها گلی بود که در دقیقه ۸۹ به دارایی زدیم؛ واقعاً شرایط سختی بود و در دارایی هم مرحوم آقای جاوید و آقای مصطفی الهی بودند که زحمات زیادی برای تیم دارایی کشیده بودند و تیم‌شان هم چند هفته بود که نمی‌باخت و حمید بابازاده هم گل نمی‌خورد. ما در آن بازی خیلی خوب کار کردیم اما دقیقه‌های آخر توپ به پای ما خورد و گل شد.»
او در خصوص شرایط نامناسب چمن این ورزشگاه گفت: «امیدواریم با آمدن آقای هاشمی که از لایه‌های زیرین ورزش آمده و درد ورزش را می‌داند، تغییراتی ایجاد شود. امیدوارم به استادیوم شیرودی هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند، چون اینجا خاطرات زیادی دارد. فکر می‌کنم این استادیوم از دهه ۴۰ خاطره دارد و بزرگان زیادی بودند که اینجا رشد کردند و بازی‌هایی بوده که جزو خاطرات ملی ایران است. خواهش من هم از آقای مهندس هاشمی این است که همان‌طور که به استادیوم آزادی توجه داشتند، به این استادیوم هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و آن را احیا کنند.»
قلعه‌نویی درباره وضعیت برگزاری لیگ برتر گفت: «در 7-6 ماه گذشته فکر و ذکر و تلاش ما این بوده که مسابقات تعطیل نشود. تیم ملی بزرگسالان حتی یک هفته هم بازی‌های لیگ را تعطیل نکرد، از جمله همین بازی پرسپولیس و سپاهان. ما از سه ماه پیش توافق کرده بودیم که آخرین بازی نوزدهم باشد اما به هر حال سازمان لیگ هم تلاش خودش را می‌کند و از آنها ممنونیم. منتها به خاطر تیم امید، سازمان لیگ سه هفته زمان را از دست داد و ما نشستیم و تعامل کردیم. به زعم من هر چه مسابقات لیگ انجام شود و بازیکنان در شرایط مسابقه باشند، بهتر است. این اردو هم آخرین فرصت ما است و پس از آن جام ملت‌ها خواهد بود‌. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و برای جام ملت‌ها آماده شویم.»
قلعه‌نویی درباره جزئیات اعلام لیست تیم ملی در آستانه دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان گفت: «هر هفته وضعیت بازیکنان داخلی و لژیونرها را پیگیری می‌کنیم. اگر مشکلی پیش بیاید، تیم پزشکی در جریان بازی‌ها یا بعد از آن پیگیر خواهند بود. ظاهراً امیری با مشکل قبلی درگیر است. امیری را در اردوهای قبلی از تمرینات عمومی جدا کردیم و در اختیار تیم پزشکی قرار دادیم تا خدای ناکرده تیم ملی لطمه‌ای به باشگاهش نزند، اما در تیم باشگاهی‌اش با نظر کادر فنی و تیم پزشکی بازی کرد و خودشان می‌دانند.»
او ادامه داد: «احتمالاً برای اردوی پیش رو چهار، پنج بازیکن جوان دعوت خواهیم کرد. ما باید پشتوانه‌سازی کنیم، همان کاری که در سال 2006 انجام داده و تیم ملی ب را تشکیل دادیم. در حال حاضر زمان نداریم، ولی خوشبختانه بازیکنان در شرایط مسابقه هستند. اینها کم کم باید کنار تیم ملی باشند. خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی پیر است، اما من این اعتقاد را ندارم. احسان حاج‌صفی 90 دقیقه برابر مارسی بازی کرده است. کادر فنی تیم حاج‌صفی وضعیت بدنی این بازیکن را بررسی کرده که به او بازی داده است. بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید از این نفرات استفاده کنیم. چنین بازیکنانی از نظر اخلاقی و فنی مورد تأیید ما هستند و تلاش زیادی می‌کنند. در تیم ملی اینطور نیست که جوانگرایی صورت بگیرد. این کار باید در باشگاه‌ها انجام شود. سپاهان این کار را می‌کند که باید از کادر فنی‌شان تشکر کنم. لیست تیم ملی را یکشنبه اعلام می‌کنیم و شاید دو لیست اعلام شود.»
او درباره حضورش در ورزشگاه برای تماشای دو بازی حساس استقلال - تراکتور و پرسپولیس – سپاهان، گفت: «به زعم من همه بازی‌ها، چه پایین جدول و چه بالای جدول حساس هستند. لیگ پویا و خوبی داریم و وظیفه ما است که به این پویایی کمک کنیم؛ به همین خاطر لیگ را تعطیل نکردیم. ما همه بازی‌ها را رصد می‌کنیم و کادرفنی ما چه زمانی که مسابقه باشد و چه زمانی که نباشد، از ۱۰ صبح در ساختمان مرکز ملی فوتبال پک هستیم و بازی‌های گذشته را آنالیز می‌کنیم و لژیونرها را می‌بینیم. برنامه خوبی داریم و هر روز حداقل 8-7 ساعت در آن ساختمان هستیم و بازی‌ها را هم می‌بینیم.»
او در پایان درباره مشاجره جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی و تلاش برای آشتی آنها گفت: «من خبر ندارم و نمی‌دانم چطور شد. خود این دو عزیز از بازیکنان بزرگ تاریخ ایران هستند و برای تیم ملی هم زحمات زیادی کشیده‌اند. گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد اما خدا را شکر جمع و جور شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی