خبر

وزیر ورزش با شرکت چینی تفاهمنامه امضا می‌کند

وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR برای ساخت استادیوم جدید ساعت16 امروز در دفترش تفاهمنامه امضا می‌کند. با پایان این جلسه قرار است تفاهمنامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرفین برسد. رئیس جمهوری ٢٠ شهریور در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، به منظور رفع نیازهای ورزش جوانان دستور داد «ورزشگاه آبرومند و در شأن و منزلت قهرمانان ملی» در تهران احداث شود. در پی این دستور مقدمات این کار انجام شده و قرار است با امضای تفاهمنامه میان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت IPPR، این کار وارد مرحله جدیدتری شود.


6 طلا، نقره و برنز آسیایی به نام آتیه‌سازان کاراته

نمایندگان کاراته ایران در پایان روز نخست مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در رده‌های پایه موفق به کسب ۶ مدال طلا، نقره و برنز شدند.
روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در رده‌های پایه روز گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد. رقابت‌های کاتا و کومیته نوجوانان و کاتای انفرادی جوانان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به یک طلا، یک نقره و ۴ برنز رسیدند. در وزن ۴۷- کیلوگرم دختران، غزل فتحی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۳ برابر میکی آیتو از ژاپن صاحب برتری شد تا به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یابد. فتحی در این رقابت‌ها برابر نماینده چین تایپه و ازبکستان به ترتیب ۱۰ بر صفر و ۴ بر ۲ پیروز شده بود. در کاتای انفرادی جوانان آیلین بهاری در دیدار فینال مغلوب آزوسا تاکاتا از ژاپن شد تا به مدال نقره بسنده کند. محمد حسین فراهانی در وزن ۷۰+ کیلوگرم، ساغر جندقی در وزن ۶۱- کیلوگرم، آرش رازانی در وزن ۷۰- کیلوگرم و زهرا رضازاده در وزن ۵۴- کیلوگرم برنزی‌های ایران در روز نخست
 بودند.


زیاد حسن سلیم: جام جهانی تهران کیفیت خوبی داشت

رئیس فدراسیون شمشیربازی عراق و ناظر فدراسیون جهانی درباره میزبانی خوب ایران در جام‌جهانی جوانان گفت: مسابقات تهران سطح فنی و کیفی خوبی داشت و امیدوارم رقابت‌های بزرگتری در ایران شاهد باشیم، به‌عنوان نماینده فدراسیون جهانی این قابلیت را دیدیم که مسابقات جهانی بزرگسالان هم می‌تواند به میزبانی ایران برگزار شود و این را در گزارشی به فدراسیون جهانی اعلام خواهم کرد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی