افتخار می‌کنم حتی اگر برادرم را موفق‌تر بدانند

اوجاقی: عملکردمان در آمریکا بهتر از هانگژو خواهد بود

 

فائزه زمانی
روزنامه نگار
شمارش معکوس برای شروع مسابقات جهانی ووشو به میزبانی آمریکا شروع شده است. در حالی که فقط 10 روز به آغاز این رقابت‌ها مانده است، هنوز خبری از روادید ملی‌پوشان نیست. شیطنت‌های قبلی آمریکا حالا این نگرانی را به وجود آورده که شاید این بار هم ویزایی در کار نباشد تا ووشوکاران مسابقات جهانی را از دست بدهند‌
در شرایطی که ملی‌پوشان ووشو یک ماه پیش در بازی‌های آسیایی هانگژو در تمام بازی‌های رودررو مقابل رقیب سنتی خود یعنی چین ناکام بودند، حالا به اعتقاد امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی این بار در شرایط ایده‌آل‌تری راهی آمریکا می‌شوند و به شرط حضور، حتماً نتایج بهتری رقم خواهند زد.
او که همیشه زیر سایه نام برادرش حسین اوجاقی است، در رابطه با حرف و حدیث‌ها و مقایسه  عملکردش با او گاردی ندارد و به گفته خودش افتخار می‌کند حتی اگر برادرش را موفق‌تر از او بدانند.

 

 

 

‌11 روز بیشتر به مسابقات جهانی نمانده است، چه خبر از صدور روادید؟
اردوی پایانی تیم ملی درحال برگزاری است اما هنوز روادید ملی‌پوشان صادر نشده است و امیدوارم در این 3-2 روزه خبری خوش به ما بدهند.
تا الان 12 مرحله اردو داشته‌ایم و ملی‌پوشان آمادگی خوبی دارند، فدراسیون هرچه لازم بوده را در اختیارمان گذاشته است و حالا فقط منتظر روادید هستیم.
‌با شیطنت‌هایی که آمریکا همیشه دارد، چقدر به صدور روادید امیدوار هستید؟
آمریکا همیشه روادید را 10 روز مانده به شروع مسابقات صادر می‌کند. با آماری که از بعضی دوستان‌مان در کشورهای دیگر گرفته‌ایم متوجه شدیم تا الان روادید چندین تیم دیگر هم صادر نشده است. هیچ کس نمی‌داند قرار است چه اتفاقی رخ دهد اما امید 100 درصدی به صدور ویزاها و اعزام به مسابقات داریم.
‌تیم ملی در بازی‌های آسیایی در تمام بازی‌های رودررو با چین ناکام بود. در مسابقات جهانی این طلسم شکسته می‌شود؟
در واقع ما در هانگژو اسیر بدشانسی هم شدیم. برای مثال طلای صددرصد محسن محمدسیفی را با ناعدالتی از دست دادیم. حریف چینی او چندین خطا انجام داد که داوران آن را نادیده گرفتند. محسن در فنون کشتی و درگیری خیلی خوب است اما الکساندر داور قزاقستانی مسابقه اصلاً اجازه کار نمی‌داد و تا محسن به حریف چینی نزدیک می‌شد، بازی را متوقف می‌کرد.
به هر حال اتفاقات هانگژو هرچه بود گذشت، بچه‌ها این سری آمادگی ذهنی و بدنی بهتری دارند و مطمئن هستم که در سکوی مسابقات جهانی نتیجه‌ای بهتر از بازی‌های آسیایی هانگژو خواهیم گرفت.
‌عده‌ای معتقدند تیم ملی در زمان هدایت برادرتان حسین اوجاقی روند بهتری داشت.
هرکسی نظری دارد، حسین برادر من است و جزو مربیان خبره ووشو جهان محسوب می‌شود. کارنامه هر دوی ما مشخص است. به هیچ عنوان از این صحبت‌ها ناراحت نمی‌شوم و افتخار هم می‌کنم اگر برادرم موفق‌تر از من باشد، قطعاً از او درس می گیرم.
‌از حسین اوجاقی چه خبر؟ به نظر می‌رسد کاملاً ووشو را کنار گذاشته است.
حسین ووشو را کامل کنار نگذاشته و با من و سایر اعضای تیم در تماس است اما آنقدر در سازمان تربیت بدنی شهرداری مشغله دارد که دیگر به ووشو نمی‌رسد. به قول معروف نمی‌شود 2 خرگوش را یکجا دنبال کرد.
‌حرف آخر؟
از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم که لحظه به لحظه کارها را دنبال می‌کنند و دست از حمایت برنمی‌دارند. امیدوارم زودتر روادید بیاید تا بتوانیم در مسابقات جهانی به میدان برویم .

جستجو
آرشیو تاریخی