هفته سوم لیگ برتر کشتی و مسابقاتی که جذابیتی ندارد

ستاره‌های کم‌سو


هفته سوم از دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد در حالی به میزبانی دو استان البرز و مازندران برگزار شد که هنوز این مسابقات جان نگرفته است. سه هفته گذشته و هنوز مسابقه‌ای که بخواهد برای علاقه‌مندان به کشتی جذابیت به وجود بیاورد را کسی به چشم ندیده است. لیگ برتر کشتی آزاد سال‌ها با یک مشکل بزرگ در زمان برگزاری روبه‌رو بوده؛ برگزاری سریع بعد از مسابقات قهرمانی جهان که امسال هم بازی‌های آسیایی به آن اضافه شد. به همین دلیل هم آن کیفیت و جذابیت را ندارد. بیشتر نگاه‌ به برگزاری لیگ برتر فقط برای کسب درآمد است؛ اینکه مسابقاتی برگزار شود و کشتی‌گیران ملی‌پوش به پولی برسند اما اینکه حالا چه عملکردی داشته باشند و یا چند مسابقه بگیرند  یا افرادی‌ که به عنوان اسپانسر سرمایه‌گذاری می‌کنند، از این سرمایه‌گذاری چه سودی ببرند اصلاً مورد اهمیت نیست. در حالی‌ که از چرخه لیگ برتر کشتی هم کشتی‌گیران باید سود ببرند، هم مربیان سازنده، هم استان‌های کشتی‌ساز و هم سرمایه‌گذاران و در نهایت هم تیم ملی باید سود ببرد که کادرفنی با دیدن مسابقات بتواند چهره جدیدی را به تیم ملی دعوت کند. در حالی ‌که هنوز در سه هفته‌ای که از مسابقات گذشته سرمربی تیم ملی مسابقه‌ای را در لیگ برتر ندیده و علاوه بر آن هم چرخه تیم ملی به نحوی نوشته می‌شود که اصلاً حضور در لیگ برتر شانسی برای رسیدن به تیم ملی را به کسی نمی‌دهد.
با وجود این همچنان لیگ برتر کشتی آزاد برای عده‌ای محدود توانسته جذابیت ایجاد کند و مسابقاتش هم با کیفیت نه چندان بالا برگزار می‌شود. در هفته سوم لیگ برتر کشتی شاگردان رضا یزدانی در بانک شهر با کشتی‌گیران مدعی چون احمد جوان، مرتضی قیاسی، علی سوادکوهی و احمد بذری، مقابل ستارگان ساری سومین برد لیگ امسال‌شان را تجربه کردند.
شاگردان رضا یزدانی در گروه A و در سالن سیدرسول حسینی 8 بر 2 از سد ستارگان ساری گذشتند. در این مسابقه محمد رمضان‌پور و عباس فروتن تنها کشتی‌گیران بانک شهر بودند که به ترتیب مقابل شهداد خسروی و سیدرضا چراغی از ستارگان مغلوب شدند. حضور احمد جوان در وزن 57 کیلوگرم یکی از نکات منفی لیگ برتر کشتی آزاد است. این مسابقات با 2 کیلوگرم ارفاق برگزار می‌شود با این‌ حال جوان حداقل 6 الی 8 کیلوگرم وزن کم کرده است. وزن کم کردن‌های زیاد این کشتی‌گیر را در اوج دوران جوانی فرسوده کرد. این هفته هم از علی سوادکوهی در 86 کیلوگرم استفاده کرد که نشان از ورود او به این وزن دارد و شاید رقیب حسن یزدانی برای رسیدن به المپیک باشد. برعکس جوان او تصمیم خوبی گرفته و شاید با توجه به مصدومیت یزدانی فرصت رسیدن به تیم ملی را هم پیدا کند. عباس فروتن هم که روزگاری از او به عنوان بهترین 97 کیلوگرم ایران نام برده می‌شد حالا در 125 کیلوگرم یک کشتی‌گیر معمولی هم نیست. درست مثل امین طاهری که در ترکیب دانشگاه آزاد به زحمت عرفان جعفری را شکست داد. دانشگاه آزاد اسلامی مازندران 6 بر 4 آلفای مرزن‌آباد را شکست داد. در آخرین مسابقه هم مقاومت البرز 6 بر 4 پاس تهران را شکست داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی