عسگری: فاجعه داوری‌ها؟ هیچکس روی افشاریان نظارت نمی‌کند

حسین عسگری، کارشناس داوری کشورمان درمورد اشتباهات عجیب داوری اظهار داشت: «همه ایراد کار را گفته‌اند اما چه کار کنیم که هیچ گوش شنوایی نیست؟ بحث داوری برای تشکیلات فوتبال این مملکت مهم نیست زیرا اگر مهم بود، باید به آن اهمیت داده و حداقل امکانات را به داوران می‌دادند تا وظیفه خود را بهتر انجام بدهند.»
او افزود: «داوران ما وسائل، دستمزد، آموزش درست و VAR ندارند. تشکیلات داوری هم بیمار است و هیچکس به آن توجه نمی‌کند. اصلاً تشکیلاتی نداریم و فقط یک نفر به عنوان رئیس کمیته داوران داریم‌. در ظاهر می‌گویند اعضای کمیته داوران این افراد هستند اما وقتی آنها هیچ گونه دخل و تصرفی در تصمیمات افشاریان ندارند، یعنی در عمل کمیته‌ای نداریم. دپارتمان داوری هم در ظاهر کارش را می‌کند اما همه کارها را یک نفر انجام می‌دهد و هیچ نظارتی هم روی او نیست. افشاریان هر کاری خودش دوست دارد انجام می‌دهد و نتیجه کار بهتر از فاجعه هفته نهم نمی‌شود.»
رئیس اسبق کمیته داوران درمورد تأثیر عملکرد مدیران رده‌بالای فدراسیون فوتبال روی شرایط بد داوری کشور گفت: «وقتی ما حرف می‌زنیم باید امثال مهدی تاج به آن توجه کنند. مدام می‌گویند VAR و یک موضوع کوچک را خیلی بزرگ می‌کنند. می‌‌گویند طبق رایزنی با عربستان، ۶ داور ما برای آموزش VAR به ریاض رفته‌اند. این تعداد به چه درد این سیستم می‌خورد زیرا برای راه‌اندازی‌اش باید دست کم ۵۰-۴۰ داور، کلاس‌های مدنظر فیفا را بگذرانند تا پس از وارد شدن تجهیزات بتوانیم از VAR استفاده کنیم.»
عسگری تصریح کرد: «بارها خیلی از پیشکسوتان این موارد را گفته‌اند اما هیچ توجهی نمی‌شود. از ۵ بازی روز گذشته در ۴ بازی مشکلات اساسی داوری داشتیم‌. یعنی عملکرد داوران از ضعیف‌ هم پایین‌تر بوده است. وقتی هیچ حساب و کتابی نیست، همین اتفاق می‌افتد. اگر میانگین بگیرید اشتباهات داوری نسبت به هفته نهم فصل گذشته بیشتر شده است،‌ آن هم در شرایطی که فصل قبل از سال قبلش بیشتر بود. یعنی سال به سال وضعیت بدتر می‌شود. از ابتدای فصل تا الان هر هفته شاهد بودیم که نتیجه ۴-۳ بازی با اشتباهات مهم و کلیدی داوران رقم خورده است‌ اما می‌بینیم داوری که چنین اشتباهی کرده است هفته بعدش باز هم سوت می‌زند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی