افشاریان: AFC کمک کند تجهیزات VAR را نگه داریم

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص روند داوری‌های لیگ برتر فوتبال و حواشی آن، گفت: «داوران ما هم مثل تیم‌ها تمرین می‌کنند. وقتی بازی‌ها تعطیل شود بدون شک تمرینات‌شان فرسایشی می‌شود و سخت است. اگر لیگ پویا باشد داوران هم فعال هستند ولی می‌دانم واقعاً خوب جلو می‌رویم. در این هفته‌ها مشکلات بسیار کم بود. یکی دو بازی خیلی بد بود ولی نسبت به سال گذشته خیلی امیدوارترم که اتفاقات خوبی بیفتد.»
او درخصوص اینکه چه زمانی لیگ برتر فوتبال کشورمان از سیستم VAR استفاده خواهد کرد، افزود: «الان 2 دستگاه VAR در کشور وجود دارد. در آزادی و نقش جهان است اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. این به مسائل اداری و حقوقی برمی‌گردد وگرنه از نظر فیزیکی وجود دارد و ما آماده این کار هستیم. با توجه به رایزنی‌هایی که تاج کرده، اگر AFC کمک کند که بتوانیم این سیستم‌ها را نگه داریم و یکی دو دستگاه دیگر نیز بیاوریم، ان‌شاءالله اتفاقات خوبی می‌افتد!»
افشاریان در خصوص اینکه برخی داوران فوتبال کشور اعلام کرده‌اند خودشان سیستم رادیویی را خریداری کرده‌اند، گفت: «بله، البته در مصوبه قبلی هیأت رئیسه قرار شد سازمان لیگ نزدیک به 18 سیستم برای داوران خریداری کند و در بحث خریدش هستند ولی بعضی از دوستان برای اینکه مسابقات خارج از کشور دارند یا در مسابقات داخلی راحت‌تر باشند، خودشان خریداری کردند. این هم مشکلی ندارد. ناگفته نماند وظیفه ما است که این اتفاق بیفتد.»
جستجو
آرشیو تاریخی