نبی: برای جام ملت‌ها شبیه‌سازی کردیم

در مالزی شاید با دو تیم بزرگ بازی کنیم

مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال صبح جمعه میهمان برنامه «ورزشگاه» بود. مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال و تیم ملی به اهداف خود در تورنمنت اردن رسیدند، اظهار داشت: «در ۷ ماه اخیر در تمام فیفادی‌ها شرکت کرده و ۹ بازی تدارکاتی انجام دادیم. متوسط در هر یک ماه و نیم، ۲ بازی داشتیم. فیفادی‌ها را از دست ندادیم. بخشی از بازی‌های تدارکاتی با نیت شبیه‌سازی جام ملت‌های آسیا انجام شد و در فیفادی با تیم‌های بسیار قوی بازی کردیم.»
او در خصوص دیدار با تیم‌های قدرتمند و هدف تیم ملی در جام ملت‌ها اظهار داشت: «بازی با تیم‌های بالای رنکینگ جهانی نیازمند چند موضوع است. حداقل از یک یا یک سال و نیم قبل باید با این تیم‌ها هماهنگ کرده و در کنارش منابع مالی را تأمین کنید. به هر صورت این منابع مالی پاشنه آشیل فدراسیون است. بخش دیگر ارتباطات بین‌المللی است که باید برقرار کنیم و باید این تیم‌ها در تقویم خود جا داشته باشند. با توجه به نقطه نظرات قلعه‌نویی و اتحاد و همدلی بسیار خوب در تیم ملی، امیدواریم به راحتی از مراحل حذفی جام ملت‌ها صعود کرده و به فینال صعود کنیم. خواسته اصلی ما قطعاً همین است و قهرمانی هدف ماست.»
نبی در خصوص حضور تیم ملی در تورنمنت شرق آسیا در مالزی افزود: «مسئولان برگزاری این مسابقات به دنبال تیم‌های بزرگ هستند البته هنوز قطعی نشده است. اگر این تورنمنت قطعی شود، ۲ تیم بزرگ را از قاره‌های دیگر انتخاب می‌کنند و ما هم همراه میزبان در این تورنمنت شرکت می‌کنیم‌. اگر این تورنمنت قطعی شود، به دلیل برگزار نشدن در ایامی خارج از فیفادی، باید بدون لژیونرها شرکت کنیم‌ و البته لیگ برتر نیز معوق می‌شود.»
مدیر تیم ملی در واکنش به اظهارنظر یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از پایان بازی با پیکان مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال بابت پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی تیم ملی از باشگاه پرسپولیس دلجویی و عذرخواهی نکرده است، گفت: «در این خصوص نامه‌ای به پرسپولیس فرستادیم که در آن اعلام شد با توجه به اینکه او در بازی رسمی تیم ملی مصدوم شده است، پیگیر معالجه و مداوایش هستیم. مرتضی بازیکن تأثیرگذار پرسپولیس بوده و یحیی گل‌محمدی نیز نگران ارنج تیمش است.»
او درمورد آخرین وضعیت دیدار برگزار نشده تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: «هفته گذشته اخباری درباره این مسأله اعلام شد و باید نامه AFC رسیده باشد. کار را از چهارچوب کمیته انضباطی خارج کرده‌اند و به عنوان بازی معوقه درج شد. مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان مذاکره داشته و او گفته با توجه به اینکه روابط بسیار خوبی با فدراسیون ایران وجود دارد، امیدواریم AFC هم کار را در این مسیر جلو ببرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی