نقد را از خودتان شروع کنید

فرخ حسابی
روزنامه نگار

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مصاحبه اخیر خود با اشاره به وظایف رؤسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: «باید پوست رؤسای فدراسیون‌هایی را که نتیجه نگرفتند، بکنید و من نیز نتیجه نگرفتم باید جواب بدهم. جمهوری اسلامی باید مدیرانی را که کار نمی‌کنند بدون رودربایستی بازخواست کند.»
 ماهیت حرف او درست است و قابل انکار نیست. اما باید از رئیس فدراسیون کشتی پرسید آیا عملکرد فدراسیون متبوع خود را طی یک سال اخیر راضی‌کننده می‌داند و اصولاً نتایجی که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در یکی دو سال اخیر در آوردگاه‌های جهانی و آسیایی کسب کرده‌اند، با ادبیات دبیر نشان دهنده «نتیجه گرفتن» فدراسیون کشتی است یا «نتیجه نگرفتن» آن؟
کشتی ایران در وزن‌هایی که ستاره‌های تیم ملی مثل حسن یزدانی و امیرحسین زارع در آن حضور دارند همواره شانس کسب مدال داشته و در تورنمنت‌های اخیر نیز در نهایت همین چهره‌های سرشناس برای تیم کسب مدال کرده‌اند اما در سایر اوزانی که انتظار پیشرفت وجود داشت نتایج قابل قبول ثبت نشد و پیشرفت مورد انتظار اهالی کشتی حاصل نشد. کسب پنج مدال طلا در مجموع دو رشته فرنگی و آزاد در بازی‌های آسیایی با توجه به سطح به مراتب پایین‌تر رقبا نسبت به حریفان جهانی، عملکردی معمولی و نه ایده‌آل را برای فدراسیون کشتی در هانگژو رقم زد. اقداماتی که علیرضا دبیر در سال‌های اخیر در فدراسیون کشتی داشته البته که قابل انکار نیست و تلاش او برای بهبود وضعیت نیز به چشم می‌آید. اما از دبیر به عنوان یک چهره شناخته‌شده در ورزش ایران انتظار می‌رود که تمرکزش روی عملکرد فدراسیون متبوع خودش باشد و در ابتدا نقد را بر خودش به عنوان رئیس یکی از مهمترین و حساسترین فدراسیون‌های ورزشی ایران به کار بندد و بعد هم مجموعه زیردست خود را مورد نقد و بررسی قرار دهد و سپس از کندن پوست رؤسای سایر فدراسیون‌ها بگوید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی