خسته به هانگژو رسیدیم

امیری: از جهانی فرانسه بهتر نتیجه می‌گیرم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

یکی از امیدهای طلایی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حامد امیری است. کسی که در دوره قبل بازی‌ها که به میزبانی جاکارتا برگزار شد دو مدال طلا کسب کرد و در بازی‌های پارالمپیک هم طلای پرتاب نیزه را با شکستن رکورد پارالمپیک به دست آورد و حالا هم از امیدهای اصلی کاروان ایران برای رسیدن به مدال طلا محسوب می‌شود. امیری در حالی راهی هانگژو شده که اعتقاد دارد، سفر سختی را تا رسیدن به دهکده بازی‌ها داشتند: «خیلی سفر سختی داشتیم نزدیک به 24 ساعت در راه بودیم تا بتوانیم در دهکده مستقر شویم و به معنای واقعی کلمه اذیت شدیم. باید یک ریکاوری مناسب تا شروع مسابقات داشته باشیم.»
 
یکی از امیدهای طلای ایران در هانگژو هستی.
اگر بگذارند کار خودم را انجام بدهم حتماً به مدال طلا می‌رسم. البته نه اینکه بخواهم رکورد پارالمپیک بزنم اما حتماً طلا را می‌گیرم.
 چه کسی باید بگذارد تا به طلا برسی؟
خب اتفاقاتی که در قهرمانی جهان به میزبانی فرانسه رخ داد، واقعاً بد بود. من در F54 باید مسابقه می‌دادم اما به یکباره عنوان کردند که باید تغییر کلاس بدهم و در 55F مسابقه بدهم. به لحاظ روانی خیلی اذیتم کرد اما حالا شرایط خوبی دارم و امید دارم که در کلاس‌بندی امروز در همان F54 قرار بگیرم.
 اگر در همین F54 بمانی باید روی دو مدال طلا حساب کنیم.
حتماً هم طلای وزنه را می‌گیرم و هم طلای پرتاب نیزه. اگر کلاسم تغییر کند حتماً به جای نیزه، وزنه و دیسک را انتخاب می‌کنم.
 به خاطر مشکلات بدنی و افزایش وزن مجبورت کردند که تغییر کلاس بدهی؟
نه خب من قبل از این هم در سال‌های پارالمپیک ریو، 2017 لندن و 2018 جاکارتا در 55F مسابقه دادم. فیزیک بدنی‌ام هم بیشتر به پرتاب وزنه می‌خورد تا پرتاب دیسک و نیزه اما به یکباره در قهرمانی جهان که چند ماه پیش در فرانسه برگزار شد، گفتند چرا باید در F54 مسابقه بدهم؟ حالا امیدوارم امروز در کلاس‌بندی بتوانم در جایی که خودم می‌خواهم قرار بگیرم تا بتوانم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم. فیزیکم واقعاً به پرتاب نیزه نمی‌خورد.
 شما روز سه‌شنبه به هانگژو رسیدید، سفر راحت بود؟
به هیچ وجه. دوشنبه شب ساعت 9:30 راهی شانگهای شدیم و 8 ساعت و نیم پرواز ما طول کشید. نزدیک به 4 ساعت در فرودگاه معطل شدیم و بعد هم که سفری حدود 4 ساعته به هانگژو داشتیم. با توجه به معطلی که در ورود به دهکده داشتیم و مدت زمانی هم که قبل از پرواز در فرودگاه داشتیم؛ 24 ساعت طول کشید و برای همین خسته و اذیت شده به هانگژو رسیدیم. البته سفرهای این شکلی واقعاً همین است و به شدت خسته کننده است.
 اوضاع در دهکده چطور بود؟
خیلی خوب. هم غذا و هم محل امکانات واقعاً بی‌نظیر است. نسبت به پارالمپیک توکیو هزار برابر اوضاع بهتر است. چهارشنبه صبح اولین تمرین را برگزار کردیم و حالا امروز هم سعی می‌کنیم که پرتاب داشته باشیم.
 دوومیدانی در دوره گذشته 27 طلا گرفت و حالا همه توقع دارند که همین مدال‌ها تکرار شود و رده دوم سوم برای ایران باشد.
خیلی سخت است. البته ما همه تلاشمان را می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم اما واقعیت این است که رقبای ما خیلی هزینه کردند. چین که البته رقیب ما به حساب نمی‌آید اما مشخص است که خیلی هزینه کردند. علاوه بر میزبان، هند و ازبکستان که می‌توانند رقیب ما باشند و یا کره‌جنوبی و ژاپن واقعاً کار کرده‌اند و به همین دلیل گرفتن عنوان دومی و تکرار جایگاه سومی کار بسیار سختی است.

جستجو
آرشیو تاریخی