یحیی - پرسپولیس؛ ادعاهای عجیب، خواسته‌های منطقی

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

 اینکه یحیی گل محمدی می‌گوید قراردادش را فسخ کرده و قرارداد ندارد اما بعد در تمرین حاضر می‌شود کمی عجیب است. البته که او به تیمش و آرامش پرسپولیس فکر می‌کرد که دیروز در فاصله 5 روز مانده به بازی پیکان در تمرین حاضر شد و چرخ پرسپولیس بعد از چند روز توقف دوباره چرخید وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد اما اینکه می‌گوید قرارداد ندارد اما واقعاً خبری از فسخ نیست یک جور برزخ برای رسانه، هوادار و حتی بازیکن پرسپولیس پیش می‌آورد که بالاخره تکلیف چیست؟
 تمام خواسته‌های گل‌محمدی منطقی است. مدیریت باشگاه قبلاً نامه کتبی داده بود که آپشن‌ها قبل از شروع فصل جدید پرداخت می‌شود اما بیشتر از دو ماه از شروع فصل جدید گذشته و خبری از پرداختی نیست. ایرادهای یحیی به درآمدزایی باشگاه هم بجاست. باشگاه پرسپولیس مثل تمام سال‌های قبل بر اساس فرمول‌های مشخصی به درآمد می‌رسد و مدیران باشگاه اهل ابتکار و خلاقیت و حرکتی نو در این زمینه نیستند. همه منتظرند تا از پول بورسی بردارند یا همان اسپانسر فصل قبل با رقمی درشت‌تر پا پیش بگذارد. مشخص نیست عضو اقتصادی هیأت مدیره چه می‌کند و اصلاً نقش هیأت مدیره برای رسیدن به درآمد کلان و پایداری که مدنظر یحیی است تا مشکلات حل شود، چیست؟
 موضوع مهم ابهام است. حرف‌های درویش درباره مشکلات قرارداد یحیی، ابهام دارد و با بیشتر شدن موارد مبهم، حاشیه هم بیشتر می‌شود. اگر شفافیت وجود داشت، شاید حداقل بخشی از این مشکلات پیش نمی‌آمد یا حداقل در خانواده پرسپولیس باقی می‌ماند و حل می‌شد. اتفاقاً خود یحیی هم در حرف‌هایش روی شفافیت تأکید می‌کند پس حالا نوبت مدیران باشگاه است که بگویند باگ این قضیه کجاست که با پرداخت آپشن‌ها و آنچه در قراردادها متعهد شده‌اند قال قضیه را نمی‌کنند؟
 در داستان یحیی و اختلافش با باشگاه و درویش اما یک موضوع از سوی خود گل‌محمدی هم مبهم است. او در حرف‌هایش تأکید می‌کند که دنبال رقم بیشتر و تمدید و ... نیست و چیزی بیشتر از حقش را نمی‌خواهد اما مشخص نمی‌کند که دنبال احقاق حق شاگردان خویش است یا اینکه به صورت توأمان می‌خواهد برای خودش و بازیکنانش از باشگاه امتیاز بگیرد. او بعضاً در میان صحبت‌هایش طوری درباره آپشن و پاداش حرف می‌زند که گویی هیچ چیز برایش مهم‌تر از این مسأله نیست اما دوباره از کار بزرگ شاگردانش می‌گوید که سه جام برای این باشگاه آورده‌اند و مستحق شرایط بهتری هستند.
 با وجود فکت‌ها و حرف‌های منطقی و ایرادهای متعددی که او به بدعهدی مدیریت باشگاهش دارد، یک چیز در مصاحبه او غیرمنطقی و عجیب است. او به صورت کامل نقش مدیرعامل، هیأت مدیره و خودش را در تمدید قراردادش صفر می‌داند و فقط به هواداران اشاره می‌کند که اگر آنها بخواهند، می‌ماند و اگر نه، نخواهد ماند. این حرف در شعار بسیار قشنگ و دلپذیر است اما ساز و کاری برای آن وجود ندارد و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. اگر هم در رسانه‌ها بعضاً در چنین مواردی نظرسنجی می‌شود، فقط یک کار ژورنالیستی است.
 با مصاحبه دیروز یحیی، حالا توپ در زمین درویش و هیأت مدیره است. خروجی جلسه امروز هیأت مدیره اهمیت بسیاری در آینده پرسپولیس دارد اما واقعیت اینکه با وعده‌های مشابه دفعات قبلی چرخ پرسپولیس نخواهد چرخید و این بار جلسه باشگاه باید یک خروجی متفاوت و قانع‌کننده داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی