صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

دعوت از انصاری‌فرد و ادامه حضور او در تیم ملی

پایان یک گمانه‌زنی؛ کریم خداحافظی نمی‌کند

امیر اسدی
روزنامه نگار
 کریم انصاری‌فرد، مهاجم اومونیا قبرس، بار دیگر پس از جام جهانی به تیم ملی دعوت شد تا حرف و حدیث‌ها درباره خداحافظی او از تیم ملی به پایان برسد. او که از زمان حضور امیر قلعه‌نویی در بین بازیکنان تیم ملی قرار نگرفته بود برای تورنمنت اردن فراخوانده شد و در این مسابقات به میدان خواهد رفت. ایران در این تورنمنت حداکثر 2 مسابقه برگزار خواهد کرد و اگر کریم در این 2 بازی به میدان برود به 98 بازی ملی خواهد رسید. او تا به امروز 96 بازی و 28 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است.
نزدیک‌ترین بازیکن به انصاری‌فرد آندرانیک تیموریان مربی حال حاضر تیم ملی است که با 101 بازی بالاتر از او و در رتبه 7 بیشترین تعداد بازی ملی حضور دارد. کریم انصاری‌فرد سال گذشته در مرحله مقدماتی جام جهانی با عبور از حسین کعبی و کریم باقری در رتبه هشتم قرار گرفت. انصاری‌فرد 19 آبان 1388 توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی ملی خود را مقابل ایسلند انجام داد، او در آن بازی جانشین فرهاد مجیدی شد و موفق شد اولین گل ملی خود را هم در این مسابقه به ثمر برساند.
انصاری‌فرد در تیم ملی زیر نظر مربیانی نظیر افشین قطبی، علیرضا منصوریان، کارلوس‌ کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ فعالیت کرده و حالا طعم همکاری با امیر قلعه‌نویی را نیز می‌چشد. کریم تجربه بازی در سه جام ملت‌های آسیا و سه جام جهانی را در کارنامه دارد و از این حیث جزو رکوردداران فوتبال ایران است.
با توجه به بازگشت کریم به اردوی تیم ملی، حالا او کاپیتان دوم خواهد بود. بعد از احسان حاجی‌صفی، انصاری‌فرد باتجربه‌ترین و قدیمی‌ترین عضو تیم قلعه‌نویی است که حالا باید در آخرین اردوی تیم ملی پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا، توانایی‌های خود را به رخ بکشد. در اردوهای قبلی، سردار آزمون و مهدی طارمی به عنوان مهاجم نوک در ترکیب تیم ملی به میدان رفته‌اند. شهریار مغانلو نیز یکی از بازیکنان مورد نظر امیر قلعه‌نویی است که با توجه به مصدومیت، مهیای حضور در تورنمنت اردن نشد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی