صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مصدومیت بلای جان دفاع راست دینامو

محرمی و جام ملت‌ها؟ احتمالاً بله

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی دیروز برای برگزاری تورنمنت چهارجانبه به اردن اعزام شد که برخی از بازیکنان ثابت اردوهای قبل به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. صادق محرمی یکی از 10 بازیکن غایب در اردوی اردن است که به دلیل مصدومیت در دیدار دیناموزاگرب و ایسترا درهفته یازدهم لیگ یک کرواسی نتوانست همراه سایر بازیکنان به امان برود.
محرمی در دقیقه 65 آسیب دید و از زمین بازی خارج شد. در این دیدار محرمی و دینامو در استادیوم ماکسیمیر مقابل ایسترای رده نهمی قرار گرفتند و موفق به پیروزی 3 گله شدند. دینامو در این دیدار با نمایش کاملاً هجومی و ایجاد تنها یک خطر جدی روی دروازه‌اش، موفق به کسب پیروزی در بازی خانگی شد تا 19 امتیازی شود و با یک بازی کمتر (9 بازی) نسبت به تیم‌های ریه‌کا (22 امتیازی و صدرنشین) و هایدوک اسپلیت (20 امتیازی) در جایگاه سوم لیگ یک کرواسی قرار بگیرد و شانس صعود به صدر جدول را در صورت برتری در بازی معوقه داشته باشد.
علاوه بر دینامو، محرمی هم در این دیدار عملکرد خوبی داشت و بارها با تکل‌های صحیح مانع از نفوذ بازیکنان ایسترا شد. او در اولین تجربه حضورش در پرسپولیس توانست رقبای بزرگی همچون دو ملی‌پوش در پست خود یعنی رامین رضاییان و حسین ماهینی را هم پشت سر بگذارد و به عنوان دفاع راست سرخپوشان در لیگ برتر بازی کند. برانکو با بازی دادن به محرمی اعتماد به نفس و تجربه لازم را به وی داد و نمایش قابل قبول صادق محرمی در پرسپولیس خود گویای مثبت بودن اعتماد برانکو ایوانکوویچ بود.
درخشش مدافع سابق پرسپولیس در این تیم موجب شد تا او به لیگ کرواسی برود. برانکو پس از انتقال محرمی به دینامو بارها به تمجید از این بازیکن پرداخت. سرمربی سابق پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود با سایت «vecernji» کرواسی درباره محرمی این چنین صحبت کرد: «به این بازیکن وقتی 20 سال داشت در لیگ قهرمانان آسیا میدان دادم و یک ملی‌پوش (رامین رضاییان) را کنار گذاشتم چون به توانایی‌های صادق ایمان داشتم. محرمی توانایی بالایی داشت و می‌توانست یک انتقال خوب برای دینامو باشد. او یک مدافع مدرن است و می‌تواند در سطح بالا بازی کند. او پنجمین سال حضورش را در دینامو می‌گذراند و خوشحالم که او در اینجا خوشحال است.»
 محرمی در تابستان سال ۲۰۱۸ با قراردادی 5 ساله به دیناموزاگرب پیوست و در اولین سال حضور خود در این تیم بازی‌های درخشانی از خود به نمایش گذاشت و با این تیم قهرمان لیگ فوتبال کرواسی شد. او در لیگ اروپا ۱۹-۲۰۱۸ اولین بازی خود را در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این رقابت‌ها برابر ویکتوریا پلژن انجام داد که در نهایت با پیروزی سه بر صفر تیمش به پایان رسید. محرمی در دومین فصل حضورش در دینامو دو بار با مصدومیت مواجه شد و بازی‌های زیادی را از دست داد. به همین دلیل برای رسیدن به آمادگی برای نیم‌فصل راهی لوکوموتیو زاگرب شد و پس از 10 بازی مجدداً به دینامو بازگشت. بازگشت او با درخشش همراه بود و مدافع تیم ملی تا به اینجا 83 بار برای دینامو به میدان رفته و در لیگ قهرمانان اروپا هم برای تیمش بازی کرده. او که تبدیل به مهره ثابت و همیشگی دیناموزاگرب در رقابت‌های داخلی و اروپایی این فصل شده است، امسال در لیگ یک کرواسی یک گل و پاس گل داده است.
محرمی به دلیل مصدومیت تورنمنت اردن را از دست داد اما احتمالاً در لیست نهایی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا حضور خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی