خبر

رئیس فدراسیون تنیس روی میز:
کسب ۲ مدال در هانگژو غیرقابل تصور بود

مهرداد علی‌قارداشی درباره تاریخ‌سازی تیم ملی تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: عملکرد بچه‌ها در بخش تیمی واقعاً بی‌نظیر و تاریخ‌ساز بود. حتی پینگ‌پنگ‌بازان می‌توانستند فینالیست شوند. در بخش انفرادی دو نفر از ورزشکاران ما تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند و عملکرد عالی داشتند. در دوبل هم برای اولین بار به مدال تاریخی رسیدیم. جا دارد از زحمات تک تک اعضای تیم، کادر فنی و سرمربی، بازیکنان، رؤسای هیأت‌ها و همه کسانی که پشت پرده حمایت کردند تا چنین نتایج تاریخی رقم بخورد، تشکر کنم. وی افزود: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا یک مدال برنز در انفرادی کسب کردیم که باارزش و غیرقابل پیش‌بینی بود. بیشترین شانس را برای دوبل، برای برادران عالمیان در نظر گرفتیم و برای مدال تیمی هم احتمال کسب مدال داده بودیم. امید ما به یک مدال بود اما به دو مدال رسیدیم. رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به ما تبریک گفتند و کسب این دو مدال برای آنها غیرقابل تصور بود. رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: ملی‌پوشان تنیس روی میز پیش از بازی‌ها در اردوهای مستمر در بابل و نوشهر حضور داشتند که از نظر کیفی خوب بود و در نهایت با حمایت‌ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و اعضای هیأت رئیسه این نتایج تاریخی رقم خورد. وی ادامه داد: رقابت در بازی‌های آسیایی بسیار تنگاتنگ بود و هرکدام می‌توانستند شکست بخورند؛ اما ما تاریخ‌سازی کردیم. همچنین مسابقه بسیار مهم قهرمانی جهان که از مراحل مقدماتی انتخابی المپیک و همچنین انتخابی المپیک در آسیای میانه را در پیش داریم و اگر برگزاری اردوها و تمرینات را جدی نگیریم ممکن است نتایج خوبی کسب نکنیم. قارداشی درباره نبود ندا شهسواری در بازی‌های آسیایی گفت: در انتخابی‌ها شیما صفایی اول و شهسواری دوم شد. مذاکراتی با ستاد بازی‌ها داشتیم تا شیما و ندا در بخش دوبل شرکت کنند که اجازه ندادند. امیدوارم شهسواری، صفایی و فاطمه عسکری بتوانند یک سهمیه انفرادی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بگیرند.


برگزاری جشنواره روز جهانی اسکواش در سراسر کشور

به مناسبت روز جهانی اسکواش، کمیته توسعه همگانی فدراسیون طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر ماه در مراکز استان‌ها و بوستان‌هایی که برای برپایی مراکز تقریحی و سالن‌ اسکواش در نظر گرفته است، جشنواره روز جهانی اسکواش را برگزار خواهد کرد. این جشنواره از برنامه‌های مردمی‌سازی رشته اسکواش با شعار «هر خانواده یک تیم اسکواش» است که برای جذب ورزشکاران بیشتر از بین علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
در تهران نیز این برنامه در ضلع شرقی پارک نیاوران تهران واقع در انتهای خیابان پاسداران شمالی برگزار خواهد شد که از همه دوستداران و ورزشکاران این رشته برای برگزاری پرشور این برنامه دعوت شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی