صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

یونس امامی: با مدال بازی‌های آسیایی، جهانی بلگراد جبران نمی‌شود

برای این طلا دو هفته زجر کشیدم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی هانگژو به سه مدال طلا دست پیدا کرد که یکی از این طلاها متعلق به وزن 74 کیلوگرم بود. یونس امامی که از سال 2019 به ترکیب تیم ملی رسیده و حالا دو مدال برنز جهان و یک طلا و یک برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، در اولین حضورش در بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسید. امامی در جهانی بلگراد هم در ترکیب تیم ملی بود اما نتوانست به مدال برسد و حتی در شانس مجدد هم با شکست مقابل ختاگ تسابلوف به سهمیه المپیک هم نرسید اما در هانگژو کشتی‌های بهتری گرفت و اولین طلای تیم ملی کشتی آزاد را کسب کرد.
اولین طلایی تیم ملی کشتی آزاد در هانگژو نام گرفتی.
 واقعاً خوشحالم که توانستم به مدال طلا برسم. فرقی هم نمی‌کرد که نفر اول طلا بگیرم یا نفر آخر؛ مهم این بود که طلا بگیرم. خیلی تحت فشار بودم، بخصوص بعد از اینکه در جهانی بلگراد هم شکست خورده بودم، این فشار بیشتر شده بود.    
ولی با وجود این فشارها خوب کشتی گرفتی.
 خوب بودم. به نظرم تازه بدنم راه افتاده بود و نسبت به جهانی سرحال‌تر بودم. خدا را شکر می‌کنم پس از شکست در مسابقات جهانی موفق شدم به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسم. البته می‌دانم که با این مدال شکست بلگراد جبران نمی‌شود.
شکست در مسابقات قهرمانی جهان هم خیلی عجیب بود.
 برای خود ما هم قابل قبول نبود. حداقل از خودم توقع داشتم که تسابلوف را شکست بدهم اما نشد. امیدوارم مردم از این مدال طلا خوشحال شده باشند. واقعاً در این دو هفته اخیر زجر کشیدم.
با توجه به تجربه‌ای که داشتی این توقع وجود داشت که در جهانی حداقل در شانس مجدد بدرخشی.
 در جهانی اتفاقات خوبی برایم رخ نداد. باید بعد از بازگشت به تهران خودم را آنالیز کنم و ببینم چرا چنین بالایی سرم آمد. اینجا بودم تا بتوانم اتفاقات خوبی را رقم بزنم و فکر می‌کنم موفق به انجام این کار هم شدم. خیلی کار سختی بود که بعد از نتایج جهانی بلگراد اینچنین روی پای خودم بایستم.
شاید کسب سه مدال طلا و دو نقره نتیجه خوبی باشد اما مردم را راضی نکرد.
 توقع مردم به حق است. مردم از کشتی توقع دارند و این را همه می‌دانند. ما هم همه تلاش‌مان را به خاطر مردم می‌کنیم تا شرمنده آنها نباشیم. در جهانی بلگراد هم نتیجه کلی تیم خیلی بد نبود اما مردم دوست داشتند که تیم طلا بیشتر بگیرد اما نشد. به هر حال رقبا سخت در حال کار کردن هستند و واقعاً ما به اندازه رقبا آرامش نداریم.
ولی فدراسیون مدعی است که همه‌ امکانات را فراهم کرده.
 صد درصد همینطور است و باید از فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر هم به خاطر حمایت‌هایی که داشتند تشکر کنم ولی او و مردم تنها حامی‌های ما بودند. نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم. تا المپیک کمتر از یک سال زمان داریم و باید در این مدت حمایت ویژه‌ای باشد که امیدوارم این حمایت از بازگشت تیم شروع شود.
به المپیک اشاره کردی. سهمیه نگرفتی و این یعنی کار سخت برای گرفتن سهمیه.
 واقعاً کارم سخت شده ولی برای رفتن به المپیک هر کاری می‌کنم. سعی می‌کنم در گزینشی آسیا کار سهمیه را تمام کنم. چرا که در جهانی رقبا سخت و بیشتر می‌شوند.
اینجا را هم خوب شروع نکردی.
 کشتی اول همیشه سختی‌های خودش را دارد تا به شرایط سالن و جو عادت کنی، طول می‌کشد. در کشتی اول شرایطم بد نبود ولی عالی هم نبودم. هر چقدر گذشت بهتر شدم. مرحله به مرحله پیش رفتم و برای هر کشتی‌ای برنامه داشتم.
برای کشتی فینال این تصور وجود داشت که حریفت عبدالرحمان‌اف ازبک باشد.
 واقعیتش خودم هم فکر می‌کردم کشتی‌گیر ازبک به فینال بیاید ولی کشتی‌گیر ژاپن به فینال رسید. فکر می‌کنم در فینال بهترین کشتی‌ام را گرفتم. بدون اشتباه بودم و راحت از عهده کار برآمدم.
خیلی‌ها توقع دارند که به مدال المپیک برسی، وعده مدال را می‌دهی؟
- اول باید به المپیک برسم و بعد وعده مدال بدهم. وزن 74 کیلوگرم واقعاً در سطح دنیا شلوغ و سخت است. تلاشم این است که بتوانم سهمیه را بگیرم اما نمی‌خواهم فقط برای کشتی گرفتن به المپیک بروم.

جستجو
آرشیو تاریخی