صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

از امروز به المپیک فکر می‌کنیم

رنگرز: می‌توانستیم 4 طلا بگیریم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی هانگژو به دو طلا، دو نقره و یک برنز دست پیدا کرد تا در شش وزن صاحب 5 مدال شود. این نتیجه نسبت به دو دوره قبلی حضور تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی نتیجه بهتری به حساب می‌آید اما با این‌حال شاید توقع این بود که دو نقره دیگر تیم ملی هم به طلا تبدیل شود اما دو طلای ایران به نام هادی ساروی و امین میرزازاده ثبت شد.حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از عملکرد تیم راضی است: «به دلیل فاصله کمی که بین جهانی و بازی‌های آسیایی وجود داشت؛ فشار زیادی را تحمل کردیم و با وجود این فشار کسب 5 مدال در 6 وزن کار خوبی است.»
 
خسته نباشید؛ واقعاً در این مدت خیلی تحت فشار قرار گرفتید.
 خیلی سخت گذشت. مسابقات قهرمانی جهان که خودش کلی فشار برای تیم داشت و بعد هم که بازی‌های آسیایی شروع شد تا در کمترین زمان ممکن دو رویداد مهم را پشت سر بگذاریم اما خدا را شکر نتیجه راضی‌کننده بود. نتیجه‌ای که حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران عزیزم در اردوی تیم ملی و همچنین مربیان زحمتکش سازنده در استان‌ها است.
 شاید با این 5 مدال اندکی از خستگی شما در بیاید!
در تیم ملی کشتی فرنگی امانتدار هستم و این مسئولیت برای چند صباحی در اختیار من قرار گرفته و تا روزی که سرمربی تیم ملی باشم تلاشم را می‌کنم که خط و خشی روی این امانت نیفتد. مدتی استادم محمد بنا این مسئولیت را برعهده داشت و حالا به دست من رسیده و من هم سعی می‌کنم که امانتدار خوبی باشم.
از دو طلای روز آخر بگویید که خیلی به مردم چسبید.
 ما اصلاً برای شادی و رضایت مردم کار می‌کنیم، خدا را شکر که مردم هم راضی بودند. هر چند که همیشه توقع از کشتی بالا هست و هر چقدر هم طلا به دست بیاید، شاید مردم را راضی نکند اما با این‌حال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا رضایت آنها جلب شود.
از عملکرد هادی ساروی و امین میرزازاده راضی بودید؟
 خیلی سخت بود؛ دیگر ما هیچ رقیب آسانی نداریم و همه دیدند که حریف چینی تا لحظه آخر تلاش کرد طلا به امین میرزازاده نرسد اما خدا را شکر که امین مثل یک شیر جنگنده ظاهر شد. هادی هم بیش از توان خود تلاش کرد و نتیجه‌ای کسب کرد که خیلی خوب بود.
ولی به نظر کمی متزلزل بود.
 خب این به همان خستگی بر می‌گردد. ذهن خسته است چون هنوز نتوانسته مسابقات جهانی بلگراد را فراموش کند. یک هفته پیش بود که در بلگراد به یک مدال برنز رسید که شاید هم خودش توقع داشت طلا یا حداقل نقره بگیرد و همین کافی است که اینجا هم تمرکز کافی را نداشته باشد. با این‌حال به نظرم هم هادی و هم بقیه بچه‌ها غیرت کردند تا دل مردم شاد شود.
دو نقره گرفتیم که شاید اگر روی این دو نقره هم کمی دقت داشتیم، طلا می‌شدند.
 واقعاً خودم هم توقع داشتم که روز اول دو طلا بگیریم. هیچ حریفی برای باختن نمی‌آید اما توانی که من از تیم سراغ دارم این بود که 4 طلا بگیریم و شاید اگر کمی زمان بین جهانی و آسیایی بیشتر بود، محقق می‌شد. امین کاویانی‌نژاد مقابل آکژول محموداف تا یک‌قدمی برنده شدن هم پیش رفت و واقعاً حیف شد که یک بر یک بازنده شد. تمام کارهایی که گفتیم را انجام داد و این واقعاً حسرت داشت که تیم ما چنین طلای ارزشمندی را راحت از دست داد. در 87 کیلوگرم هم ناصر علیزاده باید برنده می‌شد. توان ناصر علیزاده بیش از اینکه نشان می‌دهد، است.
درباره دانیال هم که روزهای آخر به تیم اضافه شد صحبت کنید. از برنزش راضی بودید؟
 دانیال آینده کشتی فرنگی است، بعد از اتفاقاتی که برای اسماعیلی افتاد با هماهنگی که با فدراسیون داشتیم در نهایت توانستیم دانیال سهرابی را به تیم اضافه کنیم. مطمئن بودم که مدال می‌گیرد اما درباره رنگ مدال شک داشتم. خدا را شکر که با وجود زحمت زیادی که در این مدت کشید حداقل برنز را به دست آورد ولی واقعاً حقش بیش از این بود.
کمتر از یک سال زمان تا المپیک دارید، چه برنامه‌ای برای پاریس دارید؟
 کار بسیار سختی داریم. زمان کمی داریم و از این به بعد فقط برای المپیک فکر می‌کنیم. دو سهمیه نگرفتیم که اول باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. اول باید بعد از بازگشت به تهران با فدراسیون جلسه بگذاریم و شرایط را بررسی کنیم و بعد تصمیم بگیریم که باید از کجا و چطور شروع کنیم اما واقعیتی درباره المپیک وجود دارد که تیم با شش ماه و یک سال برای المپیک ساخته نمی‌شود. کارهای خوبی هم در این مدت انجام شده و باید برنامه‌ریزی کنیم که نقاط ضعف را برطرف کنیم و بعد هم نقاط قوت خود را تقویت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی