صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

برای گرفتن ۲ مدال خوشرنگ از کبدی آماده باشید

اورسجی: اجازه داوری ناعادلانه را به هندی‌ها نمی‌دهم

 

رضاعباسپور
روزنامه نگار
قطعاً در رشته کبدی خصوصاً در قاره آسیا رقابت اصلی در هر رویداد معتبری برای کسب عنوان قهرمانی بین تیم‌های ایران، هند، چین‌تایپه، تایلند و چند کشور مدعی دیگر در این رشته جذاب و سنتی است.
دقیقاً اتفاقی که در نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز در رشته کبدی در حال شکل گرفتن است. عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ایران و کنفدراسیون وزنه‌برداری قاره آسیا با بیان اینکه در هر دو بخش مردان و زنان ما شانس کسب مدال طلا و سکوی قهرمانی داریم معتقد است تا زمانی که او مدیریت کبدی قاره آسیا را در اختیار دارد اجازه ناداوری و بی‌عدالتی در قضاوت داوران خصوصاً داوران هندی را نخواهد داد. به همین بهانه با او در سالن Xiaoshanv Guali Sport center محل برگزاری بازی‌های کبدی همکلام‌ شدیم و شرایط بچه‌های ملی‌پوش کشورمان در هر دو بخش مردان و زنان را از او جویا شدیم.
 
فینال حق ما است و به آن می‌رسیم
 عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی قاره آسیا و لیدر اصلی کبدی ایران در خصوص اینکه چه شرایطی را برای ملی‌پوشان مرد و زن کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین تا روز پایانی مسابقات پیش بینی می‌کند تأکید دارد: «ما به عنوان خادم و کوچک جامعه کبدی هر کاری توانستیم برای بچه‌ها انجام دادیم تا آنها سرحال‌تر از قبل عازم هانگژو شده و با کسب بهترین نتیجه به تهران بازگردیم. در این مسیر هم اگرچه شاید در بخش بانوان به خاطر حضور تیم‌های قدرتمندی مثل چین‌تایپه ‌و ‌هند مقداری نگران باشیم اما در بخش مردان هیچ نگرانی برای رسیدن به فینال و کسب سکوی قهرمانی نداریم. به امید خدا هم زنان و هم مردان ما جواز حضور در فینال را با اقتدار می‌گیرند و باعث سربلندی نام کاروان ورزش شهید والامقام حججی و رشته کبدی می‌شوند.»
 
برای کنترل داوران هندی شخصاً ورود کردم
عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی کشورمان که بالاترین کرسی مدیریتی در کبدی قاره کهن یعنی ریاست کنفدراسیون آسیا را نیز در اختیار دارد در مورد اخطارهایی که به سرداوران بازی‌های ایران، بابت قضاوت‌های بودار و ناعادلانه برخی داوران هندی می‌دهد می‌گوید: «من الان رئیس کنفدراسیون قاره آسیا هستم و بالاخره اینجا باید از قدرت و توان اجرایی و مدیریتی‌ام برای کنترل برخی ناعدالتی‌ها که در قضاوت داوران هندی خصوصاً در بازی‌های خودمان می‌بینم استفاده کنم. به همین دلیل در برخی بازی‌ها ورود مستقیم به قضاوت داوران دارم و به سرداوران تأکید می‌کنم که مراقب اینگونه حواشی خصوصاً شیطنت احتمالی برخی داوران هندی که احتمالاً تیم‌های ملی‌شان رقیب ما در فینال و در هر دو بخش مردان و زنان خواهد بود باشند. مطمئن باشید نه تنها از حق خودمان دفاع می‌کنم، بلکه اگر ببینم در حق تیم‌های دیگر هم اجحاف یا ناداوری می‌شود در آن هم ورود کرده و تا جایی که ببینم و احساس کنم نمی‌گذارم حقی از ورزشکاری ضایع شود.»
 
بچه‌ها می‌جنگند برای طلایی شدن
رئیس کنفدراسیون کبدی قاره آسیا در پایان با تأکید بر اینکه شانس هر دو تیم مردان و زنان کبدی ایران کسب صددرصدی سکوی قهرمانی است و ما برای آن برنامه‌ریزی ویژه داریم در این مورد خاطرنشان می‌کند: «من به شخصه از همین الان هم کبدی مردان و هم بانوان را در فینال می‌بینم. البته رقبای اصلی ما مثل هند هم بسیار قدرتمند و سرحال هستند اما من فکر می‌کنم در بخش مردان ما شانس اصلی کسب مدال طلا هستیم و مشکلی برای عبور از سد هندی‌ها نداریم. در بخش دختران هم همینطور است ولی هم‌ هند و هم چین‌تایپه قوی هستند و باید ببینیم که نهایتاً چه پیش می‌آید.
امیدوارم در روزهای آینده با دو مدال طلای خوشرنگ دل مردم را شاد کنیم و برای کاروان شهید حججی و ورزش ایران افتخار آفرین باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی