مصاحبه

برخورداری:
اشتباهات داوری و خودم نگذاشت به فینال برسم

مهران برخورداری عضو تیم ملی تکواندو درخصوص کسب مدال برنز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: خدا را شاکرم که دست خالی از این مسابقات برنمی‌گردم ولی از صبح تلاش کردم و جنگیدم چون دوست داشتم مدالم طلا باشد. خودم را آماده قهرمانی کرده بودم ولی نشد آن نتیجه‌ای که دلم می‌خواست را کسب کنم. امیدوارم در مسابقات پیش‌رو جبران کنم.
وی افزود: شرایط بازی و ورزش همین است حریف کره‌ای را که به آن باختم و فینال را از دست دادم اخیراً در مسابقات گرندپری شکست داده بودم.‌ این سومین بازی من با حریف کره‌ای بود و این بار او موفق شد برنده بازی باشد. البته قبل از مسابقات به خوبی او را آنالیز کرده بودم اما هم اشتباه خودم و هم داور بازی باعث شد فینال را از دست بدهم.
برخورداری در ادامه تأکید کرد: حدود ۱۰ روز دیگر مسابقات گرندپری را داریم که این رویداد ۶۰ امتیاز هم دارد و بسیار مهم است. امیدوارم بتوانم امتیازهای این مسابقات را کسب کنم.
این ملی‌پوش تکواندو در پایان گفت: در این مسابقات داوری‌ها اصلاً خوب نبود. داورهایی که دیدیم را خیلی نمی‌شناختیم و اکثراً قدیمی بودند. اکثر آنها به قوانین روز دنیا آشنا نبودند و خیلی جاها که باید امتیاز می‌دادند این کار را نمی‌کردند و یا خیلی راحت امتیازها را پاک می‌کردند. در مجموع داوری‌ها همه ما را اذیت کرد.


مربی تیم ملی بوکس:
 کار خیلی سخت است اما تلاش‌ می‌کنیم

همایون امیری پس از برتری طوفان شریفی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران برابر نایب قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا از اردن، بیان کرد: «طوفان با رقیبی بازی کرد که مدال نقره قاره کهن را در کارنامه داشت. خوشبختانه شریفی از همان آغاز نسبت به حریفش برتر بود.»
وی افزود: «در یک لحظه این دو بوکسور از ناحیه سر برخورد کردند که ابروی طوفان شریفی آسیب دید.»
امیری تصریح کرد: «داور بلافاصله بازی را قطع کرد و در امتیازشماری رأی به برتری طوفان داده شد. البته پیشانی حریف هم متورم شد.»
مربی تیم ملی بوکس ایران، ادامه داد: «شریفی روز یکشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حریف مطرح خود از قزاقستان می‌رود.»
وی با بیان اینکه سطح فنی بازی‌های آسیایی در رشته بوکس بالاست، گفت: «این مسابقات مرحله نخست گزینشی المپیک است و همه تیم‌های مطرح قاره کهن با تمام توان شرکت کرده‌اند و همین مسأله کار را نسبت به دوره‌های قبل دشوارتر کرده است.»
امیری گفت: «ما نیز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به مدال و اهدافمان ناامید نیستیم. کار خیلی سخت است.»
وی در پایان گفت: «تیم ایران فردا نماینده‌ ندارد اما روز جمعه شاهین موسوی کاپیتان کشورمان به مصاف رقیبی از تاجیکستان می‌رود.»

جستجو
آرشیو تاریخی