صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

تماشای کدام رقابت‌ها را از دست ندهیم؟

ستاره‌های بازی‌های آسیایی

امیررضا همایون
خبرنگار
مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری در استادیوم مرکزی شهر هانگژو برگزار شد. بدین ترتیب مهم‌ترین تورنمنت ورزشی قاره آسیا با یک سال تأخیر به علت شیوع ویروس کرونا در کشور چین آغاز شد. به همین بهانه در ادامه مهم‌ترین ستاره‌هایی را که در این دوره با کاروان کشورشان برای حضور در بازی‌های آسیایی به هانگژو سفر کرده‌اند، بررسی می‌کنیم.
 
تیم ملی الف والیبال ساحلی قطر
رقابت‌های والیبال ساحلی هانگژو 2022 با حضور تیم سوم بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو برگزار می‌شود. تیمی که شانس اول کسب مدال طلای والیبال ساحلی بازی‌ها است. البته باید گفت قطری‌ها در رقابت‌های پس از المپیک نوسان زیادی را تجربه کردند. با وجود این اما یکی از تیم‌های جذاب محسوب می‌شوند.

سو بینگن
یکی از ستاره‌های مسابقات دوومیدانی هانگژو 2022 سو بینگن تیان است. دونده کهنه کار چینی که یکی از پرافتخارترین ورزشکاران به حساب می‌آید. دونده 100 متری که به او لقب سریع‌ترین مرد قاره آسیا را داده‌اند. به نظر می‌رسد شانس بسیاری برای رسیدن به طلای 100 متر این دوره از بازی‌ها داشته باشد. البته حسن تفتیان، دونده 100 متر کشورمان هم شانس بسیاری برای رقابت‌ها با سوی چینی دارد. سو در حال حاضر 34 سال سن دارد و از بازی‌های آسیایی گوانگژو در رقابت‌های آسیایی حضور داشته است. او در مجموع سه دوره حضور سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده است. بدین ترتیب سریع‌ترین مرد آسیا با کسب 7 مدال یکی از پرافتخارترین ورزشکاران حاضر در این دوره محسوب می‌شود.

معتز عیسی بارشیم
معتز عیسی بارشیم، پرنده قطری هم یکی دیگر از ورزشکارانی است که نباید تماشای رقابت‌هایش در این دوره از مسابقات را از دست داد.
پرنده‌ای که در رشته پرش ارتفاع برای قطر در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کند و با ثبت حد نصاب 2/43 رکورددار این رشته در قاره آسیا است.
 مهم‌ترین اتفاق بازی‌های المپیک اما برای بارشیم رخ داد. جایی که در فینال رقابت‌های پرش ارتفاع، رکورد او با رکورد پرنده ایتالیایی یکسان شد و پس از توافق او مسئولان برگزاری مسابقات به پرنده ایتالیایی هم مدال طلا اهدا کردند. بارشیم در بازی‌های آسیایی دو مدال طلا دارد. مدال‌هایی که در سال‌های 2010 و 2014 به دست آمده‌اند.

مالونگ
مالونگ یکی از شناخته شده‌ترین پینگ‌پنگ‌بازان جهان است. کسی که پس از گذشت سال‌ها بار دیگر برای حضور در بازی‌های آسیایی به تیم ملی کشورش بازگشت. مالونگ چینی یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان حاضر در این دوره مسابقات است.
او موفق به کسب 6 مدال طلا در دوره‌های 2006، 2010 و 2014 با تیم ملی مردان چین شده است. مالونگ در سن 34سالگی به سر می‌برد و امیدوار است با یک خاطره خوش بازی‌های آسیایی این دوره را به پایان برساند.

تیم ملی کبدی هند
«ورزش کبدی» در هند یکی از رشته‌های ملی این کشور محسوب می‌شود. اگر دوره گذشته را که این تیم بازی قهرمانی را در دو بخش زنان و مردان به کبدی‌کاران کشورمان واگذار کرد، فاکتور بگیریم، هندی‌ها در ادوار گذشته در مجموع نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده‌اند.
بنابراین یکی از رشته‌هایی که نباید در این دوره تماشای آن را از دست داد، بازی‌های هند در مسابقات کبدی است.
بخصوص اینکه اگر این تیم در بازی نهایی به ایران برخورد کند.
 
تیم ملی هندبال قطر
قطر در هندبال، یکی از کشورهای سرآمد قاره آسیا است. تیمی که بهترین تیم قاره شناخته می‌شود. بنابراین در این دوره هم یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی به حساب می‌آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی