صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

آلمانی‌ها این را هت‌تریک واقعی نمی‌دانند!

رکورد تاریخی هری کین

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
هری کین در برد ۷ بر صفر بایرن مونیخ مقابل بوخوم سه گل زد تا آمارش در پنج بازی اولش در بوندس لیگا را به هفت گل برساند و یک رکورد تاریخی به دست آورد.
هیچ بازیکنی در بایرن نتوانسته بود در پنج بازی اول خود برای این تیم هفت گل بزند و حالا کاپیتان تیم ملی انگلیس بالاتر از گرد مولر، میروسلاو کلوزه و ماریو مانجوکیچ قرار می‌گیرد که همه در پنج بازی اول‌شان پنج گل بیشتر نزده بودند. رکورد قبلی با ۵ گل توسط مولر در سال ۱۹۶۴ ثبت شد و در این ۵۹ سال هیچ کس نتوانسته بود بهتر از مهاجم افسانه‌ای ژرمن‌ها عمل کند.
بایرن که کارش در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی ۴ بر ۳ مقابل منچستریونایتد و گلزنی کین شروع کرده است، با ۱۳ امتیاز در صدر جدول بوندس لیگا قرار دارد.
کین که با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی از تاتنهام گران‌ترین خرید تاریخ بایرن شده گل اول خود را با خوش شانسی در دقیقه ۱۳ به ثمر رساند.
کین گل دوم خود را در دقیقه ۵۴ از روی نقطه پنالتی زد تا این رکورد به نام او ثبت شود. گل سوم هم دو دقیقه مانده به پایان به ثمر رسید که گل آخر بایرن بود.
کین گفت: «ما بازی خوبی انجام دادیم و ذهنیت درستی برای این بازی داشتیم. ما کاری کردیم که پیروزی آسان به نظر برسد و در کار با توپ سریع بودیم. همه بهترین بازی خود را کردند و این حس خیلی خوبی دارد. من بازی به بازی شناخت بهتری نسبت به تیم پیدا می‌کنم و اوضاع برای من و تیم بهتر می‌شود.»
کین چهارمین انگلیسی است که در دسته اول فوتبال آلمان موفق به هت‌تریک می‌شود. تونی وودکاک در دوران بازی‌اش برای کلن دو بار موفق به هت‌تریک شده بود، کوین کیگان در هامبورگ و جیدون سانچو در بوروسیادورتموند هر کدام یک بار هت‌تریک کرده بودند. این نخستین هت‌تریک کین در لیگ بعد از سال ۲۰۱۷ بود.

 قانون عجیب
هری کین با زدن سه گل در یک بازی غریبه نیست و این کار را در تاتنهام و تیم ملی انگلیس انجام داده اما حالا شگفت‌زده است که بر اساس قانون آلمانی‌ها سه گل او در این بازی هت‌تریک حساب نمی‌شود؛ از آنجا که بین گل اول و دوم او دو گلزن دیگر و بین گل دوم و سوم او یک گلزن دیگر وجود داشت. ماتیس دلیخت و لروی سانه گل‌های سوم و چهارم بایرن را زدند و ماتیس تل گل ششم را زد و برای همین سه گل کین در این بازی را یک هت‌تریک واقعی نمی‌دانند. برای هت‌تریک واقعی در آلمان باید سه گل در یک نیمه و پشت سر هم زده شود، قانونی که مهاجم ۳۰ ساله را شگفت‌زده می‌کند.

 دردسر شیرین
کین که دو پاس گل هم در این بازی داشت، به طور خاص از جمال موسیالا و توماس مولر تعریف کرد. کین علاوه بر این دو از همراهی سانه، سرژ گنابری و کینگزلی کومان بهره می‌برد و می‌گوید مربی تیم برای انتخاب بازیکنان دردسر شیرینی دارد.
کین گفت: «جمال فوق‌العاده است، خیلی‌ها صحبت می‌کنند از اینکه او چقدر خوب و جوان است. اما تماشای تمرین او لذت‌بخش و حرکاتش در فضاهای تنگ و حرکت رو به جلوی او عالی است. توماس مولر هم فوق‌العاده باهوش است. از بیرون چنین بازیکنانی زیاد به چشم نمی‌آیند اما آنها از نظر ذهنی یک قدم از بقیه جلوتر هستند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی