تیم امید با 7 امتیاز به یک‌هشتم نهایی بازی‌های آسیایی رسید

سرگروهی آسان با شکست مغولستان

تیم امید ایران در سومین بازی مرحله گروهی بازی‌های آسیایی هانگژو، مغولستان را با سه گل شکست داد تا با 7 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان سرگروه شود.
شاگردان عنایتی بعد از تساوی بدون گل روز اول مقابل عربستان، پنجشنبه در دومین بازی موفق شدند ویتنام را چهار بر صفر ببرند. در آن بازی ارسلان مطهری، سامان تورانیان، مهدی ممی‌زاده و آریا برزگر گل زدند.
عنایتی با توجه به فاصله کم بازی‌های مرحله گروهی برای بازی با مغولستان تغییراتی در ترکیبش داشت. او ترجیح داده بود به ارسلان مطهری استراحت بدهد و یاسین سلمانی، آریا برزگر و محمد عمری در ترکیب اصلی بودند.
تیم امید در برابر مغولستان که هر دو بازی قبلی‌اش را باخته بود با این ترکیب شروع کرد: سیدحسین حسینی، سامان فلاح، سینا شاه‌عباسی، سیدمجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، محمد خدابنده‌لو، یاسین سلمانی، محمد عمری، مهدی ممی‌زاده و آریا برزگر.
شاگردان عنایتی قبل از پایان دقیقه نخست و روی اولین حمله دروازه مغولستان را باز کردند. در ثانیه چهلم بازی ممی‌زاده موفق شد سانتر زمینی گودرزی را به خوبی قطع کند تا تیم امید به گل برسد. این گل کمکی به تغییر جریان بازی نکرد و مغولستان همچنان با لایه‌های بسته دفاعی تمام فضاها را بسته بود. بازیکنان تیم امید هم با پاس‌های کوتاه و سریع به فکر رسیدن به دروازه حریف بودند.
در دقیقه 23 خورلباتار، کاپیتان مغولستان خطای خشنی روی پای فلاح مرتکب شد تا کارت قرمز بگیرد. او مچ پای مدافع تیم امید را لگد کرد و شدت این خطا به حدی بود که فلاح مجبور به ترک زمین شد و امیر جعفری جای او را گرفت.
مغولستان 10 نفره تا آخرین دقایق نیمه اول توانست مقاومت کند، ولی سرانجام دروازه‌اش در وقت تلف‌شده باز شد. گودرزی، مدافع شمس‌آذر یک بار دیگر سانتری سریع و زمینی از سمت چپ داشت و این بار نوبت عمری بود که با تکل در تیر دوم دروازه را باز کند.
انتظار می‌رفت که تیم امید در نیمه دوم به گل‌های بیشتری برسد، ولی سهم شاگردان عنایتی در این نیمه فقط یک گل بود. برزگر که برای اولین بار در این مسابقات در ترکیب اصلی بازی می‌کرد، در دقیقه 56 پاس به عقب مدافع مغولستان را قطع کرد و با شوتی زمینی به تیر مخالف توپ را به تور دروازه رساند. این دومین گل برزگر در این مسابقات بود تا مثل ممی‌زاده دوگله شود. عنایتی در ادامه بازی تعویض‌هایی داشت و مطهری، اسلامی، فردین یوسفی و حامدی‌فر را به زمین فرستاد ولی تغییری در نتیجه بازی بوجود نیامد.
تیم امید با این برد مرحله گروهی را با 7 امتیاز و تفاضل گل 7 به پایان برد تا بالاتر از عربستان با 7 امتیاز و تفاضل گل 5 سرگروه شود. ویتنام در این گروه با سه امتیاز سوم شد. سرگروهی کمک می‌کند شاگردان عنایتی در مرحله یک هشتم نهایی حریف آسان‌تری داشته باشند. طبق جدول مسابقات تیم اول گروه B چهارشنبه با تیم سوم گروه D یا E روبه‌رو می‌شود. مسابقات گروه D امروز به پایان می‌رسد و تیم سوم این گروه احتمالا فلسطین یا قطر خواهد بود. در گروه E تیم تایلند بعد از کره جنوبی و بحرین به رتبه سوم رسیده.
به نظر نمی‌رسد هیچکدام از این دو تیم بتوانند مانعی برای صعود شاگردان عنایتی باشند، ولی بازی‌های سخت تیم امید از مرحله یک‌چهارم نهایی شروع خواهد شد. چین و کره جنوبی در مرحله گروهی نتایج بهتری گرفته‌اند و انتظار می‌رود که از مدعیان اصلی باشند، ولی تیم‌های ژاپن و ازبکستان هم از تیم‌های آماده این مسابقات محسوب می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی