بازی‌های آسیایی

اهتزاز پرچم ایران در دهکده بازی‌های آسیایی
با حضور نمایندگانی از ورزشکاران، کادرفنی و کادر سرپرستی کاروان ایران، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده ورزشکاران برگزار شد. مناف هاشمی دبیر کل و سرپرست کاروان ورزشی اعزامی ایران به همراه شهردار دهکده و نماینده ستاد برگزاری بازی‌ها، این مراسم را برگزار کردند. طبق برنامه پرچم کشورهای قرقیزستان و میانمار هم بعد از پرچم ایران در دهکده بازی‌ها به اهتزاز درآمد.


برد آسان تیم ملی والیبال
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در بازی‌های آسیایی هانگژو و در فاصله دو روز تا آغاز رسمی این بازی‌ها به مصاف نپال رفت و به پیروزی رسید. شاگردان بهروز عطایی ست اول را به‌راحتی و با حساب ۲۵ بر ۹ پیروز شدند اما در ست دوم با افزایش اشتباه‌های تیم‌ها رقابت پایاپایی شکل گرفت و در نتیجه‌ای غیرمنتظره‌ نپال
۱۱ بر 8 پیش افتاد. بازی در امتیاز ۱۲ به تساوی رسید و ایران در نهایت ست را ۲۵ بر ۱۵ از آن خود کرد. ملی‌پوشان ایران ست سوم این مسابقه را هم ۲۵ بر ۱۳ بردند.  صابر کاظمی با کسب یازده پوئن، امتیازآورترین بازیکن و پوریا حسین‌خانزاده با ۱۰ امتیاز دومین بازیکن امتیازآور این رقابت شناخته شدند.


عبور والیبال ساحلی مردان از تاجیکستان
‌ تیم ملی والیبال ساحلی ایران در فاصله دو روز تا آغاز رسمی بازی‌های آسیایی هانگژو کار خود را آغاز کرد و به مصاف تاجیکستان رفت.  این اولین دیدار تیم ایران  در رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های هانگژو است که با پیروزی دو بر صفر به سود ملی‌پوشان ایران به پایان
رسید.  تیم ایران با ترکیب بهمن سالمی و سینا شوکتی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز برابر حریف خود به میدان رفت و با امتیازات ۲۱ بر ۹ و ۲۱ بر ۶ پیروز شد. تیم ملی ساحلی ب با شکست 2 بر صفر قطر ب امروز به مصاف کره‌جنوبی یک می‌رود.

 
افتتاحیه بازی‌های آسیایی بدون آتش‌بازی
افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو، بدون کربن و بدون آتش‌بازی برگزار می‌شود.
با اینکه چین کشور مخترع آتش‌بازی است و همیشه در مراسم‌های ورزشی‌ و جشن‌ها از آن استفاده می‌کند ولی این بار در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده می‌شود تا اولین بازی‌های آسیایی بدون کربن باشد. محور برنامه‌های هانگژو برای کاهش انتشار کربن، استفاده از برق سبز و فناوری‌های پیشرفته به جای آتش‌بازی است. آتش‌ و ترقه بخش مهمی از جشن‌ها هستند و در آغاز سال نو چینی نیز از آنها استفاده می‌شود. چینیان معتقدند آتش‌بازی‌ و صدای ترقه بدشانسی را از بین می‌برد. شا شیائو لان، مدیر کل مراسم افتتاحیه هانگژو 2022 گفت: افتتاحیه بازی‌های آسیایی قرار است با شعار «مردم، زیبایی و احساسات» برگزار شود و این مراسم فرصتی برای نمایش فناوری‌های هانگژو است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی