خبر

 

بازگشت سپاهان نوین به لیگ برتر هندبال
تیم هندبال سپاهان نوین برخلاف انصراف از حضور در لیگ‌برتر پیش از قرعه‌کشی، بازهم خود را برای حضور در لیگ آماده می‌کند. پس از مکاتبات رسمی مدیران تیم هندبال سپاهان‌نوین و فدراسیون هندبال و با توجه به بازه زمانی که جهت انجام امور اداری در نظر گرفته و اعلام شد، تیم سپاهان‌نوین اصفهان با انجام موارد مطرح شده در زمان تعیین شده رسماً به عنوان تیم دوازدهم در جدول مسابقات لیگ برتر امسال قرار گرفت. با مذاکرات انجام شده و با توجه به تعداد زیاد هندبالیست‌های اصفهانی، سپاهان‌نوین هم راهی لیگ‌برتر شده و در هفته نخست مسابقات میهمان تیم نفت و گاز گچساران است. سپاهان‌نوین در سی‌وپنجمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال در جایگاه سوم قرار گرفت و سپاهان به جایگاه نخست لیگ دست یافت و اکنون باز هم هر دو نماینده باشگاه سپاهان در لیگ حاضر خواهند بود.

 
امینی درجمع ستاره‌های نوظهور بسکتبال جهان
فدراسیون جهانی بسکتبال، محمد امینی را در جمع ستاره‌های نوظهور بسکتبال جهان قرارداد. فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) در گزارشی به معرفی ستاره‌های جوان و آینده‌دار بسکتبال جهان که هم‌اکنون در رقابت‌های جام جهانی حضور دارند پرداخت که محمد امینی، ستاره تیم ملی ایران نیز در این گروه حضور دارد. فیبا درباره امینی نوشت: «محمد امینی مقابل اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۹ - چین، با ۱۲ تلاش برای کسب امتیاز، موفق به کسب ۱۹ امتیاز شد. حمله به منطقه رنک اسپانیا آن هم مقابل عثمان گاروبا، برای این ستاره تیم ملی ایران کار سختی به نظر نمی‌رسید. هرچه جام جهانی پیش برود، او در پرتاب‌های سه امتیازی و خلق موقعیت‌های حساس برای ایران با موفقیت ظاهر می‌شود. میانگین 7.12 امتیاز و 0.4 ریباند در هر بازی برای او آمار خوبی است و می‌تواند افزایش یابد.» فوروارد ۱۸ ساله تیم ملی ایران که هم‌اکنون در تیم موناکو فرانسه توپ می‌زند، در رده‌بندی ۱۰ ستاره جوان جام جهانی ۲۰۲۳، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 
جدال دختران والیبالیست با فیلیپین وهنگ‌کنگ
تیم والیبال بانوان کشورمان در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا باید روزهای یکشنبه و دوشنبه به میدان برود. مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا به میزبانی تایلند درحال برگزاری است. تیم ملی کشورمان در ۲ دیدار مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های ژاپن و هند مغلوب شد. ملی‌پوشان کشورمان از روز یکشنبه به میدان می‌آیند. در دوردوم فیلیپین وهنگ‌کنگ حریفان ایران خواهند بود. تیم ملی والیبال بانوان کشورمان روز یکشنبه مقابل فیلیپین قرار می‌گیرد و روز دوشنبه نیز به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت. ۱۴ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی