بازی فولاد با نام گزینه‌‌ها

فرکی با حساب و کتاب و مشروط می‌آید

از ابتدا هم قرار بود بعد از بازی دیشب با پرسپولیس سرمربی جدید فولاد خوزستان معرفی شود. اما از همان لحظه انتشار خبر برکناری علیرضا منصوریان، اسامی زیادی در فضای مجازی به عنوان گزینه‌های اصلی نیمکت این تیم شنیده شد. از طرفی فضای مجازی هم مکانی مناسب و فوق‌العاده برای مطرح کردن برخی نام‌ها بود که اتفاقاً شانس زیادی برای رسیدن به این مهم نداشتند.
اما برای مدیران باشگاه فولاد بد هم نشد چرا که آنها می‌توانستند با رصد همین فضا تا حدود زیادی از واکنش هواداران‌شان نسبت به گزینه‌ها مطلع شوند. هر چه که بود انتخابی صورت نگرفت و کار کشیده شد به بعد از بازی دیشب.
اما در میان گزینه‌ها فقط دو نفر مانده‌اند؛ حسین فرکی و محرم نویدکیا. اولی سابقه هدایت و قهرمانی با فولاد و سپاهان در لیگ برتر را دارد و گزینه قابل دفاعی بوده و از آن طرف نویدکیا به عنوان یک مربی جوان انگیزه‌های متفاوتی دارد. طی چند روز اخیر نویدکیا هیچ واکنشی به این اخبار نداشت و منتظر مانده تا در صورت نهایی شدن، اظهار نظر کند. اما فرکی یک بار صحبت کرد که می‌توان از میان همان چند کلمه به نکاتی رسید. وقتی او مدعی می‌شود که: «غیرمستقیم صحبت‌هایی شده اما به طور رسمی جلسه‌ای نداشته‌ایم. باشگاه فولاد با هر چند گزینه که صلاح دید می‌تواند به صحبت بپردازد اما هر وقت بنده گزینه نهایی باشم با فولاد وارد مذاکره خواهم شد.» معنی‌اش این است که نمی‌خواهد قبل از هر اتفاقی به این مسأله ورود کند. در واقع او دوست ندارد دوباره اتفاقات تکراری برایش بیفتد. اواخر سال گذشته بود که با توجه با قطع همکاری نکونام با فولاد و لزوم تسریع در انتخاب سرمربی متناسب با سطح و افتخارات فولاد، اسامی سه گزینه غیربومی در رسانه‌ها مطرح شد. علیرضا منصوریان، محرم نوید‌کیا و حسین فرکی و گزینه بومی‌شان هم عبداالله ویسی بود که در نهایت قرعه به نام منصوریان خورد.
فرکی آن قدر تجربه دارد که این بار اسیر اخبار نه‌چندان معتبر فضای مجازی شود. به همین دلیل به نظر می‌رسد او تا از گزینه نهایی بودن فولاد مطمئن نشود به اهواز نمی‌رود. حالا که لیگ تعطیل شده، بهترین زمان در اختیار مدیران فولاد قرار دارد که همین امروز تکلیف نیمکت را مشخص کرده و سرمربی جدید هم بعد از دو، سه روز استراحت به بازیکنان تمرینات آماده‌سازی را آغاز کند.
شب گذشته و قبل از بازی با پرسپولیس دیدگاه‌های مختلفی درباره نیمکت فولاد در میان هواداران وجود داشت. برخی انتظار جذب یک مربی خارجی با‌ رزومه را داشتند و برخی هم مدعی بودند که مهمتر از انتخاب سرمربی، حمایت همه جانبه از تیم باید در اولویت باشد. در میان همان هواداران هم کسانی بودند که به مربی ایرانی و کسی که قدردان هواداران باشد، اعتقاد داشتند.
وجه مشترک خواست همه آنها و انتظارشان از مدیریت باشگاه این بود که انتخاب بسیار خوبی داشته باشند. اما نباید فراموش کنیم که همین سلیقه‌های مختلف کار را برای سرمربی جدید سخت می‌کند، مگر اینکه کارش را با نتایج خوب شروع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی