صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نوله به صدر بازگشت

جنجال ماری جوانا در گرند اسلم آمریکا

امیررضا همایون
خبرنگار
رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا به عنوان آخرین گرند اسلم فصل تنیس جهان چند روزی است که در شهر نیویورک آغاز شده است. مسابقاتی که البته یک شگفتی زودهنگام را هم در خودش داشت و آن هم حذف ماریا ساکاری تنیس‌باز یونانی و زن شماره هشت تنیس جهان از گردونه مسابقات بود. او البته پس از حذف از رقابت‌های ایالات متحده گفت: «در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه بوی ماری‌جوانا می‌آمد! البته من اصلاً نمی‌خواهم شکستم را به این موضوع ربط بدهم. زیرا پیش از آغاز رقابت‌ها در این زمین تمرین کرده بودم و از این ماجرا کاملاً اطلاع داشتم.»

شروع طوفانی برای حفظ صدر
ایگا اشویانک تنیس‌باز لهستانی در این فصل به هیچ عنوان عملکرد مطلوبی نداشته و همین باعث شده صدرنشینی او در رده‌بندی برترین تنیس‌بازان زن جهان تحت تأثیر قرار بگیرد. او اما در رقابت‌های آزاد آمریکا به طورکلی متحول شده است. ایگا در اولین بازی‌اش در چهارمین گرند اسلم فصل به مصاف ریکا پترسن  تنیس‌باز سوئدی رفت. جالب اینکه این بازی تنها 57 دقیقه طول کشید و زن شماره یک تنیس جهان با واگذار کردن تنها یک گیم موفق شد حریف سوئدی‌اش را در دو ست متوالی مغلوب کند. عملکردی که نشان می‌دهد این بانوی لهستانی برای کسب پنجم گرند اسلم دوران حرفه‌ای‌اش به نیویورک سفر کرده است. البته باید دید دیگر مدعیان مانند انس جابر تونسی در ادامه چه نمایشی را از خودشان ارائه می‌دهند. در دیگر بازی مهم بخش زنان النا ریباکینا قزاقستانی در یک بازی حساب شده با نتیجه دو برصفر مقابل مارتا کاستیوک اوکراینی پیروز شد و بی‌هیچ دردسری به مانند رقیب لهستانی‌اش به دور دوم بازی‌ها صعود کرد. مصاف او و ایگا درمراحل پایانی رقابت‌ها یکی از بازی‌های جذاب بخش زنان صدوچهل وسومین دوره گرنداسلم ایالات متحده خواهد بود.

حذف رونه در شب درخشش تیم
در مهم‌ترین بازی بخش مردان «دومنیک تیم» اتریشی که در این فصل در گرند اسلم‌ها یک بازنده بزرگ بوده، مقابل الکساندر بوبلیک قزاقستانی قرارگرفت. این مسابقه با پیروزی آسان تیم به پایان رسید تا طلسم برنده نشدن او دراولین بازی گرند اسلم‌های فصل 2023 به پایان برسد. هولگررونه  پدیده دانمارکی تنیس جهان که فصل گذشته با پیروزی مقابل نواک جوکوویچ در مسترز پاریس به صدر اخبار تنیس رسید شروع  ناامیدکننده‌ای در رقابت‌های آمریکا داشت و در اولین بازی با نتیجه 3 بر یک مقابل کاربایس بائنا نفر ششصد و سوم رده‌بندی برترین تنیس‌بازان مرد جهان شکست خورد.

بازگشت نوله به صدر
آخرین بازی بامداد سه‌شنبه رقابت‌ها را نواک جوکوویچ مقابل الکساندرمولر فرانسوی برگزار کرد. جدالی که مطابق انتظار برای صربیناتور دردسر زیادی نداشت و او موفق شد در سه ست متوالی و واگذار کردن تنها پنج گیم به حریفش مقابل او به پیروزی برسد و ضمن صعود به مرحله بعد پس از مدت‌ها به صدر جدول انجمن برترین تنیس‌بازان مرد برسد. اتفاقی که باعث می‌شود او سیصد و نودمین هفته صدرنشینی‌اش در این جدول را تجربه کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی