صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بزرگترین پیروزی تاریخ اتلتیکومادرید

آتشبازی بدون مالکیت توپ!

تیم با انگیزه دیگو سیمئونه در یک بازی برتر تیم همشهری رایووایکانو را هفت بر صفر در هم کوبید. بازیکن تعویضی، آلوارو موراتا دو گل زد و سائول نیگس و رودریگو دی پل هر کدام  دو پاس گل داشتند. آنتوان گریزمان در دقیقه 2 و ممفیس دپای در دقیقه 16 اتلتیکومادرید را پیش انداختند و 20 دقیقه بعد ناهوئل مولینا روی ضدحمله گل سوم را زد.
در نیمه دوم، موراتا که جای دپای مصدوم را گرفته بود، گل‌های چهارم و ششم تیمش را زد و آنخل کوره آ و مارکوس یورنته هم نامشان را در فهرست گلزنان ثبت کردند تا در 13 دقیقه طوفانی میهمان در نیمه دوم، چهار گل به ثمر برسد. رایو وایکانو در حالی متحمل این شکست سنگین شد که دو بازی قبلی خود مقابل آلمریا و گرانادا را برده بود و تا قبل از بازی‌های این هفته با سه تیم دیگر صدرنشین بود. اتلتیکو هم با 7 امتیاز همراه با بارسلونا و خیرونا در رده دوم و در دو امتیازی رئال مادرید صدرنشین قرار گرفت.

دومین بار در قرن 21
این بزرگترین پیروزی خارج از خانه تاریخ اتلتیکومادرید بود ضمن اینکه در قرن بیست و یکم تنها دومین بار است که در یک مسابقه لالیگا موفق به زدن 7 گل می‌شوند. موراتا که ماه‌ها درباره آینده‌اش ابراز تردید می‌شد، با این بازی ارزش خود را به مربی آرژانتینی تیم یادآوری کرد و باعث شد هجومی‌ترین تیم اتلتیکومادرید از زمان آمدن سیمئونه شکل بگیرد. موراتا علاوه بر گلزنی در حرکت تیمی اتلتیکو هم نقش پررنگی داشت.
اتلتیکو بعد از ولخرجی فصل قبل تلاش کرد در این تابستان بهتر عمل کند و در پنجره تابستانی نقل و انتقالات تنها 13/7 میلیون یورو خرج کرده است. با این وجود فصل را خوب شروع کرده‌اند، در دو بازی چهار گل زده بودند با یک گل خورده و یک تساوی.
بنابراین کسی انتظار نداشت بازی با تیم خوب رایووایکانو تا این حد یکطرفه به پایان برسد. در عین حال، اتلتیکو در 12 بازی آخرش با رایووایکانو 10 برد و دو تساوی داشته. تیم سیمئونه در این بازی بر خلاف معمول، حمله را در دستور کار قرار داده بود و با حملات همه‌جانبه به میزبان اجازه نفس کشیدن نداد. در این مسابقه اتلتیکو تنها 44 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما 17 ضربه به سمت دروازه حریف زدند که 10 تا در چهارچوب بود و 7 تا گل شد.
سیمئونه بعد از بازی گفت: «ما از ابتدا برنامه درستی برای این بازی داشتیم و همه چیز طبق خواست ما پیش رفت. ما خودمان را بر بازی مسلط کردیم و هرگز این تسلط را از دست ندادیم.»
اسکار ترخو، کاپیتان رایووایکانو گفت: «هیچ توضیحی برای این شکست ندارم. باید از هوادارانی که برای تماشای بازی آمدند، عذرخواهی کنیم. بعد از دو بازی اول، انگیزه خوبی برای این بازی داشتیم اما فوتبال گاهی اینطوری می‌شود.» رایو در سال 2012 هم با 7 گل در خانه به بارسلونا باخته بود. رایو در بازی بعدی خود میهمان بتیس است اما اتلتیکو که فصل را با پیروزی مقابل گرانادا شروع کرد و برابر بتیس متوقف شد، میزبان سویا خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی