صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

تینس

امیررضا همایون
خبرنگار
آغاز گرنداسلم امریکا 2023
 اوج هیجان در نیویورک
آخرین گرنداسلم فصل موسوم به اوپن امریکا از بامداد دوشنبه به وقت ایران به میزبانی ورزشگاه بیلی جین نیویورک آغاز می‌شود. مسابقاتی که به مانند سایر گرنداسلم‌ها در دو بخش زنان و مردان برگزار می‌شود و مدعیان بسیاری در راه کسب عنوان قهرمانی دارد.

مدعیان کسب عنوان قهرمانی
نواک جوکوویچ صربستانی و کارلوس آلکاراز اسپانیایی مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بخش مردان هستند، دو بازیکنی که طبق قرعه تا بازی نهایی به یکدیگر برخورد نمی‌کنند. این موضوع احتمال اینکه بار دیگر فینال ویمبلدون و مسترزسینسیناتی این بار در گرنداسلم امریکا تکرار شود را بیشتر می‌کند. این دو بازیکن در دو ماه گذشته دو بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند و سهم هر کدام یک پیروزی بوده است. آلکاراز در فینال ویمبلدون نوله را مغلوب کرد تا به چهارسال حکمرانی‌اش در گرنداسلم چمن جهان پایان بدهد. هفته گذشته هم جوکو در فینال مسترزسینسیناتی در امریکا موفق شد اعجوبه اسپانیایی را شکست بدهد و ضمن گرفتن انتقام جام قهرمانی رقابت‌های اوهایو را بار دیگر به خانه ببرد.

بازگشت پس از دو سال
نواک جوکوویچ در طول دوسال گذشته به علت عدم تزریق واکسن کرونا بسیاری از تورنمنت‌های تنیس جهان از جمله گرنداسلم امریکا و مسابقات امریکای شمالی را از دست داد. البته دولت امریکا از 31 ماه مه سال 2023 میلادی قانون مسافرتی مبنی بر الزام تزریق واکسن کرونا را برداشت و بدین ترتیب جوکو می‌تواند پس از دوسال دوری از استادیوم بیلی‌جین به این مکان بازگردد. نکته جالب اینکه صربیناتور زودتر ازسایرتنیسور‌ها خودش را به نیویورک رسانده است.

دفاع ازعنوان
کارلوس آلکاراز سال گذشته از غیبت نوله در امریکا استفاده کرد و با پیروزی مقابل کسپر رود نروژی اولین گرنداسلم دوران حرفه‌ای‌اش را بدست آورد اما ستاره جوان اسپانیایی امسال کار سختی برای دفاع از این عنوان دارد چرا که جوکوویچ بازگشته و می‌خواهد آخرین گرنداسلم فصل را با کسب عنوان قهرمانی به پایان برساند.

تکرار فینال استرالیا در یک چهارم امریکا
در فینال اولین گرنداسلم فصل که ماه ژانویه به میزبانی ملبورن استرالیا برگزار شد، نواک جوکوویج و استفانوس سیتسیپاس یونانی به مصاف یکدیگر رفتند. مسابقه‌ای که نواک در آن با نتیجه قاطعانه 2 بر صفر به پیروزی رسید. حالا  پس از گذشت چند ماه از آن روزها طبق قرعه کشی در صورت صعود جوکو و سیتسیپاس به یک چهارم نهایی این دو تنیسور در این مرحله مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی