صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اولین گل‌های استرلینگ، اولین تأثیرگذاری کایسدو، اولین پیروزی پوچتینو

چلسی راه افتاد!

اولین گل‌های رحیم استرلینگ زیر نظر موریسیو پوچتینو، نخستین برد چلسی با مربی آرژانتینی را رقم زد و آنها توانستند با 3 گل برابر لوتون تاون به پیروزی برسند. تساوی با لیورپول و شکست مقابل وستهام فشار بازی خانگی با لوتون را افزایش داد اما چلسی با درخشش استرلینگ که دو گل زد و روی آخری برای نیکلاس جکسون مؤثر بود، برنده شد.

 استرلینگ شروع کرد
رحیم استرلینگ مقابل وستهام هم خیلی خوب بود اما پاداش بازی عالی‌اش را نگرفت. خیلی‌ها می‌گفتند او یک هفته دیگر زمان می‌خواهد تا به بهترین روزهایش برگردد و همین اتفاق هم افتاد. با نگاه به ترکیب اصلی و نیمکت چلسی این پرسش به وجود می‌آمد که چه کسی قرار است گل بزند و استرلینگ کمتر از 20 دقیقه وقت لازم داشت تا پاسخ این سؤال را بدهد. با توجه به مصدومیت کریستوفر انکونکو و وضعیت مبهم روملو لوکاکو فشار زیادی روی استرلینگ و جکسون است که آمار گل چلسی را بالا ببرند. گاهی وقت‌ها باید خودشان تمام بار را به دوش بکشند و این کارشان را سخت می‌کند.

پیشرفت گالاگر
اگر مصدومیت کارنی چوکووئمکا نبود، کانر گالاگر می‌توانست راه را برای نخستین حضور مویزس کایسدو در ترکیب اصلی باز کند اما در عوض مربی آرژانتینی ترجیح داد به بازیکن تیم ملی انگلیس اعتماد کند. گالاگر توانست در نقشی پیشرفته‌تر و نزدیک به استرلینگ، مشکلات بیشتری برای میهمان ایجاد کند و انزو فرناندس و کایسدو پشت سر او کار زیادی نداشتند که در نیمه اول انجام دهند. حتی اواخر بازی گالاگر از آن حرکاتی در خط میانی انجام داد که یادآور روزهای فرانک لمپارد در چلسی بود. درست است که حرکتش به نتیجه نینجامید اما نشان داد وقتی چلسی روی فرم باشد، گالاگر در یک سوم دفاعی رقبا بازیکن خطرناکی است.

بازی مؤثر کایسدو
یکی از هافبک‌های بالای صدمیلیون پوندی چلسی بعد از بازی ضعیف هفته گذشته، خودش را نشان داد. دیگری اینطور نبود تا وقتی که روی فرم آمد. بخشی از این به خاطر استایل متفاوتشان است، انزو فرناندس در بخش هجومی تیم راحت‌تر است و به نظر می‌رسد این آرژانتینی پنالتی از دست داده را فراموش کرده و بعد از این دویدن‌های به موقع و اثرگذار می‌تواند در فهرست گلزنان هم باشد. کایسدو در بازی‌هایی که چلسی که کمتر توپ دارد، بیشتر به کار می‌آید. او البته هنوز نتوانسته تمام استعدادش را نشان دهد اما با پاس آرامی که به مالو گاستو رسید و او پاس گل دوم را به استرلینگ داد، کمی از بار قیمت گزاف این هافبک دفاعی این اکوادوری روی دوشش را کم کرد.

 بازیکنان جدید
نمی‌شود اهمیت ریس جیمز در ترکیب چلسی را نادیده گرفت، بازیکن ملی انگلیس هم مدافعی چندپسته است و هم کاپیتان و جای خالی‌اش مشهود است. گاستو شاید روزی بتواند جانشین جیمز باشد اما هنوز به آنجا نرسیده. چینش روان مورد علاقه پوچتینو کیفیت بازیکنان را شکوفا می‌کند اما پاس گل دوم گاستو برای استرلینگ از استعداد و آینده درخشان این بازیکن خبر می‌دهد. جکسون هم به گلی که به خاطر بازی خوبش لیاقتش را داشت، رسید. اگر بتواند حلقه اتصال خط حمله باشد شاید دیگر نبود انکونکو آنقدرها هم ترسناک نباشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی