صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نیوکاسل-لیورپول بازی بزرگ هفته سوم لیگ برتر

چالـــــــــــش سرخ‌هــــــــا در آشیانــــه کلـــــاغ!

بازی بزرگ هفته سوم لیگ برتر را امشب ساعت 19:00 نیوکاسل و لیورپول در ورزشگاه سنت جیمز پارک برگزار می‌کنند، میزبان در بازی قبلی خود با یک گل مغلوب برنده سه‌گانه، منچسترسیتی شد و قرمزها 3 بر یک از سد میهمان خود بورنموث گذشتند.
نیوکاسل در روز اول فصل جدید با پنج گل از سد استون ویلا عبور کرد و هواداران امید داشتند از سفر به اتحاد هم دست پر برگردند چون سوپرجام اروپا توان سیتی را گرفته بود اما گل خولین آلوارس برد میزبان را رقم زد در حالی که می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بزنند. تیم ادی هاو بعد از آن برد درخشان هفته اول نتوانست انتظارات را برآورده کند. نیوکاسل در حالی میزبان لیورپول است که در 13 بازی آخرش در لیگ برتر تنها یک کلین‌شیت داشته اما از طرف دیگر از آغاز سال 2022 تنها سه شکست در خانه متحمل شده که دو تا از آنها مقابل تیم یورگن کلوپ بوده است.
لیورپول که در هفته اول با چلسی یک بر یک مساوی شد، در بازی هفته قبل با گل دقیقه سوم میهمان عقب افتاد اما به خوبی پاسخ دادند و با گل‌های لوییس دیاس، محمد صلاح و دیوگو ژوتا به برتری رسیدند.
حتی کارت قرمز الکسیس مک آلیستر در نیمه دوم هم بر سلطه لیورپول در نیم ساعت پایانی بازی اثری نداشت هر چند طبق معمول آلیسون بکر با واکنش‌های خوب خود چند بار تیم را نجات داد.
حالا لیورپول بعد از باخت اردیبهشت ماه مقابل منچسترسیتی در 13 بازی پیاپی لیگ برتر شکست نخورده و در 12 بازی در این مدت موفق به گلزنی شده است ضمن اینکه آنها موفق به زدن 113 گل به نیوکاسل شده‌اند و این بهترین آمارشان مقابل یک حریف در دوران لیگ برتر است.
در بازی قبلی دو تیم، نیک پوپ، دروازه‌بان نیوکاسل اخراج شد و لیورپول در سنت جیمز پارک با 2 گل به پیروزی رسید که چهارمین برد متوالی‌اش مقابل این تیم بود. تقریباً یک سال قبل هم در آنفیلد، نیوکاسل از میزبان پیش بود اما لیورپول برگشت و با گل دقیقه 98 فابیو کاروالیو به پیروزی رسید. اما نیوکاسل تیم ثروتمند با مالکان عربستانی حالا یک تیم قدرتمند است که این فصل جزو مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید و کلوپ و مردانش چالش سختی در بازی امشب دارند.
 
اخبار تیمی
شب بد نیوکاسل در اتحاد با مصدومیت ژوئلینتون تکمیل شد هرچند هاو گفته این برزیلی می‌تواند این هفته بازی کند. اگر نرسد شان لانگستاف یا الیوت آندرسون در خط میانی جایش را می‌گیرند. هاروی بارنز مقابل ویلا درخشید اما هفته قبل روی نیمکت بود و شاید دوباره به ترکیب اصلی برگردد.
اخراج جنجالی مک آلیستر با اعتراض لیورپول روبه‌رو شد و محرومیت او لغو شد بنابراین هافبک آرژانتینی می‌تواند به خط میانی قرمزها برگردد ضمن اینکه واتارو اندو، خرید جدید تیم هم ممکن است برای اولین بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی باشد. کورتیس جونز و تیاگو آلکانتارا آماده بازی نیستند و ابراهیما کوناته شرایط مبهمی دارد اما کلوپ به هواداران اطمینان داده ترنت الکساندر آرنولد بعد از مصدومیت جزئی هفته قبل آماده است. ژوئل ماتیپ و جو گومز می‌توانند در صورت نرسیدن کوناته به جایش بازی کنند. مربی آلمانی همچنین قاطعانه گفته با وجود علاقه الاتحاد عربستان سعودی به محمد صلاح، مهاجم مصری در مرسی‌ساید می‌ماند.

ترکیب احتمالی
نیوکاسل: پوپ؛ تریپیر، شار، بوتمن، برن؛ تونالی، گیمارش، ژوئلینتون؛ آلمیرون، ایساک، بارنز
لیورپول: آلیسون؛ آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون؛ مک آلیستر، اندو، ژوبوژلای؛ صلاح، ژوتا، دیاس
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی