صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

سهمیه پارالمپیک پاریس فوتبال پنج نفره پرید

در ادامه رقابت‌های جهانی فوتبال نابینایان و کم‌بینایان در بیرمنگام انگلیس تیم ایران با شکست برابر ژاپن سهمیه پارالمپیک را از دست داد. تیم ایران با نتیجه ۱ بر صفر دیدار را به ژاپن واگذار کرد و ششم جهان شد. این رقابت‌ها آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس بود و سهمیه تنها به تیم‌های اول تا سوم اختصاص پیدا می‌کرد. تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در حالی سهمیه پارالمپیک پاریس را از دست داد که در پارالمپیک توکیو نیز با وجود نایب قهرمانی آسیا و کسب سهمیه پارالمپیک، شرایط اعزام این تیم از سوی کمیته ملی پارالمپیک فراهم نشد.

هاشمی میهمان ویژه فینال آسیایی والیبال
کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای تماشای بازی والیبال ایران و ژاپن به ارومیه سفر کرد. کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان با استقبال معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال وارد شهر ارومیه شد. سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این سفر یک روزه به عنوان میهمان ویژه دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن را در مسابقه فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا تماشا می‌کند.
 

جایگاه سیزدهمی رضایی در کانوی هزار متر
مسابقات آبهای آرام و پاراکانوی قهرمانی جهان روز گذشته در دویسبورگ آلمان دنبال شد. در ادامه این رقابت‌ها نبی رضایی در فینال B کانوی یک‌ نفره ۱۰۰۰ متر آقایان در رقابت با قایقرانان کوبا، فرانسه، یونان، ایتالیا، اتریش، ژاپن، استرالیا و امریکا با زمان ۳:۵۴.۵۸۳ دقیقه در رده چهارم قرار گرفت و در مجموع جایگاه سیزدهم جهان را در این ماده کسب کرد. هدیه کاظمی در فینال B کایاک یک نفره ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با قایقرانان آفریقای جنوبی، کرواسی، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، چک، لهستان و فرانسه با زمان ۱:۵۷.۴۵۸ دقیقه در جایگاه نهم قرار گرفت و در مجموع جایگاه هجدهم جهان را در این ماده کسب کرد. مائده شورگشتی و هیوا افضلی در فینال B کانوی ۵۰۰ متر بانوان با قایقرانان کشورهای کلمبیا، انگلیس، پرتغال، قزاقستان، فرانسه، ویتنام، اندونزی و چک رقابت کردند و در پایان با زمان ۲:۰۲.۹۱۲ دقیقه در رده پنجم قرار گرفتند و در مجموع جایگاه چهاردهم جهان را در این ماده کسب کردند. اسلام جاهدی قایقران کلاس VL2 در فینال B مسافت ۲۰۰ متر در رقابت با قایقرانان کشورهای تایلند، دو قایقران ژاپن، ایتالیا، مجارستان، چک، آلمان و هند با زمان ۵۷.۱۴۹ ثانیه در مکان دوم قرار گرفت و در مجموع جایگاه یازدهم جهان را در این ماده کسب کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی