صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

بازار داغ کلاهبرداری اینترنتی قبل از فینال آسیایی والیبال

بلیت‌فروشی با قیمت نجومی!

حضور 2 تیم برتر والیبال قاره آسیا یعنی تیم ملی والیبال ژاپن و تیم ملی والیبال ایران در فینال آسیایی در شهر ارومیه موجب شده تا علاقه‌مندان زیادی برای حضور در سالن مسابقه و دیدن این فینال از نزدیک ترغیب شوند. همین موضوع یعنی حساسیت این بازی و جذابیت‌های بصری که رقابت فینال بین ایران و ژاپن دارد موجب شده است تا پای دلالان و کلاهبرداران اینترنتی فروش بلیت فینال در بازارسیاه نیز به این رویداد باز شود! دقیقاً در فاصله چند ساعت تا فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، سایت‌هایی جدا از سایت رسمی فروش بلیت، با راه انداختن بازار سیاه و کلاهبرداری از علاقه‌مندان به حضور در سالن مسابقه فینال والیبال ایران و ژاپن بلیت‌هایی را با قیمتی نجومی یعنی چندین برابر قیمت مصوب و رسمی  به مردم فروخته و عرضه کنند!
دیدار فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بین تیم‌های ایران و ژاپن عصر روز گذشته در ورزشگاه غدیر ارومیه برگزار شد. رقابتی جذاب و نفسگیر بین دو تیم مدعی و شناخته شده در والیبال قاره آسیا که دیدنش از نزدیک برای خیلی از علاقه‌مندان و دوستداران والیبال مهیج و جذاب بود. به همین دلیل از ابتدای این رقابت‌ها بلیت مسابقات در سایت vticket.ir که سایت رسمی بلیت فروشی مسابقات است به مردم عرضه شد و هواداران از این طریق اقدام به خرید بلیت کردند.
هواداران از طریق این سایت بلیت فینال را هم با قیمت ۲۵۰ هزار تومان تهیه می‌کردند، اما در فاصله چند ساعت تا آغاز فینال، بلیت‌های این مسابقه در اتفاقی عجب و باورنکردنی در بازار سیاه با قیمت‌هایی چند برابر به فروش رسید! قیمت این بلیت‌ها در سایت‌های غیرمجاز حتی تا مرز یک میلیون و ۵۰۰ تا 3 میلیون تومان هم به فروش رسیده است. این اتفاق نادر در حالی رخ داد که برخی از علاقه بالای مردم ارومیه به والیبال و حساسیت این بازی سوءاستفاده کرده و بلیت‌هایی با قیمت چندین برابر بیشتر از قیمت واقعی به مردم فروختند. از طرفی دیگر فروش این بلیت‌ها در بازار آزاد که مشخص نیست جعلی هستند یا واقعی، باعث شده تا روز گذشته تعدادی از کسانی که بلیت مسابقه را تهیه کرده‌اند پشت در مانده و با توجه به پر شدن ظرفیت ورزشگاه نتوانند داخل شوند. تقریباً هیچ مقام مسئولی هم در فدراسیون والیبال یا کمیته میزبانی و برگزاری این مسابقات پاسخگوی این اتفاق تلخ و عجیب نبود!
جستجو
آرشیو تاریخی