صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

میزبان احتمالی مشخص شد
پرسپولیس-النصر شاید در آل‌مکتوم
برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا با وجود بهبود روابط دو کشور همچنان ممکن است در زمین بی‌طرف برگزار شود.
به گزارش روزنامه «الریاضیه» عربستان، مدیران باشگاه النصر برای بازی برگشت خود مقابل پرسپولیس در مرحله گروهی که قرار است در تاریخ 6 آذر برگزار شود، ورزشگاه آل‌مکتوم شهر دبی امارات را به‌عنوان ورزشگاه بی‌طرف انتخاب کرده‌اند. مدیران باشگاه النصر منتظر هستند تا باشگاه پرسپولیس هم برای بازی رفت دو تیم که قرار است در تاریخ 28 شهریور برگزار شود، ورزشگاهی بی‌طرف را به‌عنوان محل برگزاری بازی خود معرفی کند.
البته هنوز تکلیف بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی کاملاً مشخص نشده و ممکن است با توافق طرفین این تیم‌ها به روال سابق در خانه از حریف میزبانی کنند. گفته می‌شود تکلیف بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان تا پایان هفته تعیین خواهد شد. حضور تیم‌های عربستانی با ستارگان‌شان در ایران اتفاق خوبی است و برای تماشاگران بسیار جذاب خواهد بود. البته این به شرطی است که مشکل VAR برطرف شود و فوتبال ایران حداقل برای لیگ قهرمانان به این فناوری مجهز شود.

شروع مجدد لیگ برتر، احتمالاً مهرماه
به احتمال فراوان مسابقات هفته پنجم لیگ برتر از اوایل مهر برگزار خواهد شد. کمیته مسابقات سازمان لیگ با یک تقویم فشرده در بحث بازی‌های بین‌المللی روبه‌رو شده و همین مسأله کار سهیل مهدی و همکارانش را برای اعلام برنامه لیگ برتر دشوارتر از قبل کرده است.
سازمان لیگ در اعلام قبلی خود برنامه مسابقات تا هفته چهارم را اعلام کرده و هنوز زمان برگزاری هفته پنجم مشخص نیست. این اتفاق در شرایطی رخ داده که فیفادی شهریور ماه را در پیش داریم و تیم ملی ایران قرار است در این مقطع دو بازی دوستانه با بلغارستان و آنگولا داشته باشد. از سوی دیگر بازی‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز اواخر شهریورماه با حضور سه نماینده ایران (پرسپولیس، سپاهان و نساجی) شروع می‌شود و همین مسأله نیز در برنامه‌ریزی لیگ برتر تأثیرگذار است. به این رویدادهای بین‌المللی باید حضور تیم امید در رقابت‌های مقدماتی زیر 23 سال آسیا را هم اضافه کرد.
با توجه به اینکه مرحله اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای 27 و 28 شهریور برگزار می‌شود و سه تیم ایرانی درگیر آن هستند، این احتمال وجود دارد که هفته پنجم از روز 2 یا 3 مهرماه شروع شود. با شروع لیگ برتر و احتمالاً بعد از برگزاری دو هفته بار دیگر شاهد تعطیلی کوتاه مدت مسابقات باشیم تا تیم ملی در فیفادی شهریور ماه حضور پیدا کند. در همین زمان تیم امید هم باید در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی