صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

جنگ هاو و کلوپ قبل از بازی

 

نیوکاسل و لیورپول امشب در سنت‌ جیمز پارک به مصاف هم می‌روند. پیش بازی این مسابقه را حتماً در صفحه ۹ بخوانید اما بگذارید نگاهی هم به حرف سرمربیان دو تیم قبل از مسابقه بیندازیم.
ادی هاو پیش از بازی حرف‌های جالبی درباره رابطه‌اش با یورگن کلوپ زد: «من واقعاً با هیچ مربی‌ای رابطه‌ دوستانه‌ای ندارم، با آنها رقابت می‌کنم. برای من بسیار سخت است که با رقبایم روابط شخصی داشته باشم. من مثل یک بازیکن بوده‌ام. به یورگن احترام زیادی می‌‌گذارم. فکر می‌کنم او کاری باور نکردنی انجام داده است. او یک سرمربی باورنکردنی است، اما من روی دوستی‌ها خط می‌کشم زیرا چنین چیزی برای من وجود ندارد.»
هاو در توضیح این تفکر خوب گفت: «وقتی در خانه‌ای با سه برادر و یک خواهر بزرگ می‌شوی، فکر می‌کنم طبیعتاً برای همه چیز رقابت می‌کنی. فکر می‌کنم شما برای جلب توجه می‌جنگید. شما برای هر چیزی می‌جنگید. سپس، شما شروع به انجام بازی‌های کوچکی می‌کنید که من آنها را می‌سازم؛ بازی‌هایی با برادرانم که می‌خواهم برنده شوند، پس شاید رفتارم از آنجا نشأت گرفته است. چیزی به نام بازی دوستانه وجود ندارد، حتی الان با بچه‌هایم، باید تلاش کنم و برنده شوم، که به نوعی چنین چیزی در من ساخته شده است.»
کلوپ هفته گذشته بار دیگر در مورد نیوکاسل اظهارنظر کرد و مدعی شد که هاو و جیسون تیندالژ دستیارش تحت تأثیر قوانین جدید قرار خواهند گرفت که مانع از ایستادن دو مربی در کنار هم در زمین مسابقه می‌شود. هاو در این باره گفت: «نمی‌گویم که به نظرات او می‌خندم. دیگران می‌توانند نظر داشته باشند. خوب است. با آن مشکلی ندارم. این را رها می‌کنم و درباره تیم خودمان صحبت می‌کنیم.»
البته کنفرانس کلوپ هم مثل حرف‌های ادی هاو جذاب بود. او در مورد بازی با نیوکاسل گفت: «نیوکاسل فوق‌العاده تیم قدرتمندی بوده و بازی خارج از خانه مقابل آنها سخت است؛ پیشرفت فوق‌العاده زیر نظر ادی هاو داشتند و تجارت نقل و انتقالاتی هوشمندانه‌ای را گذراندند. دو بازیکن برجسته، ساندرو تونالی و هاروی بارنز، واقعاً خوب هستند. با سبک بازی پر توان و اتمسفری بزرگ، بازی سختی خواهیم داشت.»
نظر سرمربی آلمانی در مورد اولین بازی واتارو اندو هم این بود: «روزهای ابتدایی است اما واتارو می‌تواند تعادل را به ترکیب تیم اضافه کند. او تنها یک جلسه نصف و نیمه گذرانده بود و برای دفاع در تیم 10 نفره به میدان آمد؛ او کار خودش را فوق‌العاده انجام داد. اکنون در سه جلسه تمرینی شرکت کرده و وضعیتش خوب به نظر می‌رسد. در مورد عملکرد اندو خوشحال بودم اما انتظارش را نداشتم.»
اما حرف‌های جنجالی وقتی بود که در مورد پول‌های عربستان سعودی حرف زد: «برای ما خوب نیست. اگر بازیکنی از ویگان یا بوندس‌لیگا می‌خواستیم، ارزشگذاری او را فراهم می‌کردیم اما در حال حاضر سطح دیگری در نقل و انتقالات به وجود آمده است. وضعیت خوبی نیست اما جزوی از تجارت فوتبال محسوب می‌شود، مطمئناً قادر نیستید آن را تغییر دهید. در مورد عربستان نکته‌ای که نمی‌توان با آن کنار آمد، بسته شدن زودهنگام پنجره نقل و انتقالاتی ما نسبت به آنها است. قرار است تا اول ژانویه با یک ترکیب به میدان برویم. به یاد دارم در گذشته در مورد روسیه نیز چنین جریانی را داشتیم، با این حال آنها پول دیوانه‌واری نداشتند اما سعودی چالش‌برانگیز است. فیفا می‌تواند ددلاین را تغییر دهد اما مطمئن نیستم که چنین تصمیمی را می‌خواهند بگیرند یا خیر.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی