صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

لوکاکو نیامده جنجالی شد

دیروز بیشتر روزنامه‌های ایتالیایی خبر از قطعی شدن انتقال روملو لوکاکو به آ.اس. رم دادند. رم حالا با او و داشتن سردار حسابی دستش در خط حمله باز است. البته لوکاکو هنوز نیامده در ایتالیا جنجالی شده و جنجال‌های نژادپرستانه علیه او قبل از حضور خودش در  این کشور آغاز شده است. این اتفاق روز  جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی در ایتالیا رخ داد که در آن یک خبرنگار به ستاره بلژیکی فصل گذشته اینتر توهین نژادپرستانه کرد. لوکاکو که تابستان سختی را به خاطر ماجرای اختلاف با مدیران اینتر و سپس بن‌بست انتقالش به یوونتوس سپری کرده است، حالا در حال مذاکره با رم برای حضور قرضی در این تیم قرار دارد. این همان موضوعی بود که در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی منطقه لمباردی در نزدیکی میلان مورد بحث قرار گرفت و لوئیجی فورینی خبرنگار و هوادار تیم فوتبال اینتر هم مجری این برنامه بود.
در این برنامه تلویزیونی، فورینی که ظاهراً از ماجرای خودداری لحظه آخری لوکاکو برای عقد قرارداد با اینتر به امید پیوستن به یوونتوس به شدت عصبانی بود، از یک واژه نژادپرستانه توهین‌آمیز برای توصیف ستاره بلژیکی استفاده کرد. در ادامه این مجری نه تنها بابت این حرکت خود عذرخواهی نکرد بلکه مجدداً همان لفظ را به کار برد و این بار با برخورد مسئولان شبکه مزبور روبرو شد  و آنها وی را مجبور به ترک استودیو کردند.
پس از این اتفاق عوامل برنامه تلویزیونی با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر بابت اتفاق رخ داده عذرخواهی کردند، اما هنوز روشن نیست که آیا مجری برنامه به طور دائم اخراج شده است یا اینکه فعالیت او در این شبکه موقتاً تعلیق شده است. این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در ایتالیا رخ می‌دهد و پیش از این برای بازیکنان رنگین‌پوست دیگری مثل اوسیمن، بالوتلی و کین هم چنین مسأله ای رخ داده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی