چرا نام باشگاه رم تغییر کرد؟

این روزها و با پیوستن سردار آزمون به تیم آ.اس.رم، جیالاروسی در کانون توجهات هواداران فوتبال در ایران قرار گرفته. رم البته یکی از تیم‌های پرطرفدار در ایران است.  آنها بعد از آن ماجرای معروف لوگوی‌شان در برنامه گزارش ورزشی شبکه سه که حسابی هم وایرال شد، حتی اقدام به ساخت یک حساب کاربری به زبان فارسی در توئیتر کردند که حسابی دنبال‌کننده دارد. حالا بنظر می‌رسد این رابطه دوطرفه قرار است در فصل بعد پررنگ‌تر هم بشود.  در همین زمینه دیروز خبری منتشر شد که چرا نام رم در بازی محبوب فوتبال‌منیجر تغییر کرده؟
فوتبال‌منیجر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبیه‌سازی سرمربیگری فوتبال در جهان است. این به هواداران معمولی بینشی در مورد جزئیات و مسئولیت‌هایی که با سرمربی یک باشگاه فوتبال همراه است، می‌دهد. این بازی در سال ۱۹۹۲ به‌عنوان مدیر قهرمانی شروع شد اما در سال ۲۰۰۵ پس از انعقاد قرارداد با ناشر جدید SEGA تغییر نام داد.
بازی توسعه‌یافته توسط شرکت اسپورت اینترکتیو دارای یک پایگاه داده گسترده از لیگ‌های مختلف و بازیکنان از سراسر جهان است که طرفداران را درگیر بازی می‌کند.
 با این حال، نام برخی از باشگاه‌ها در بازی متفاوت است. آاس رم، در پایگاه داده این بازی کاپیتولین نامیده می‌شود، اما چرا این‌طور است؟ اسپورت اینترکتیو با یک مشکل حقوقی دیگر در نامگذاری و این بار با آاس رم مواجه شده است و به همین دلیل است که مجبور شده نام و لباس رسمی باشگاه را از بازی حذف کند. این اولین بار هم نیست که این اتفاق می‌افتد. یوونتوس زمانی در این بازی زبره نامیده می‌شد، قبل از اینکه به‌نام واقعی خود بازگردد و قهرمان فعلی سری A ایتالیا، ناپولی، هنوز در بازی پارتنوپی نامیده می‌شود.
با این حال، اگر عمیقاً در تاریخچه باشگاه جست‌وجو کنید، کاپیتولین همچنان تاریخ آ اس رم را حفظ می‌کند، حتی اگر نامی از آن در باشگاه وجود نداشته باشد (اسم یکی از مناطق تاریخی شهر رم باستان بوده است). البته امکان تغییر نام باشگاه در این بازی وجود دارد و کاربرانی که دوست دارند با نام رم بازی کنند، می‌توانند این کار را انجام بدهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی