رویا رویی استعدادهای جدید در فصل 24 – 2023

ستاره‌های آینده

علی رضایی
خبرنگار
رقابت‌های فصل جدید NBA از 3‌آبان شروع می‌شود و طرفداران ورزش بسکتبال تا برگزاری بازی تک به تک بازیکنان جدید و ابرستارها، لحظه‌شماری می‌کنند. یکی از ستارگان جدید با قابلیت‌های جسمانی فوق‌العاده‌ای که برای بسکتبال بسیار مستعد است ویکتور ومبانیاما است. او به‌عنوان پیک یک در درفت 2023 وارد فصل جدید می‌شود. مصاف او در تیم سن‌آنتونیو اسپرز مقابل اسکوت هندرسون از تیم پورتلند تریل بلیزرز در 5 دوئل، به‌عنوان تازه‌واردهای NBA قطعاً برای طرفداران بسکتبال جذاب و دیدنی خواهد بود. البته این دو بازیکن بااستعداد قبلاً هم مقابل هم بازی کرده‌اند. بازی آنها بر می‌گردد به اکتبر 2022 که ومبانیاما برای تیم متروپولیتانس و هندرسون برای تیم جی لیگولگنیت مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند؛ هندرسون در 28 دقیقه 28 امتیاز، 5 ریباند و 9 پاس منجر به گل و دو توپ‌ربایی برای تیمش به ارمغان آورد. ومبانیاما هم 37 دقیقه برای تیمش بازی کرد و در طول این 37 دقیقه 37 امتیاز به دست آورد. او چهار ریباند، یک توپ‌ربایی و پنج بلاک (منحرف کردن توپ بازیکن حمله) در آن بازی برای تیمش کسب کرد. هندرسون با بازی خوبی که در آن مسابقه ارائه داده بود علاقه‌مندان بسکتبال فکر می‌کردند که در زمان انتخاب پیک‌های روکی، از ومبانیاما بهتر شود! این افکار طرفداران به مذاق ویکتور خوش نیامده بود و او هم در مورد هندرسون گفته بود اگر من به دنیا نمی‌آمدم فکر می‌کنم او شایسته رتبه اول در انتخاب روکی‌ها بود.
ویکتور ومبانیاما فصل آینده با براندون میلر هم رو‌در‌رو می‌شود؛ براندون میلر هم پیک دو بود که توسط شارلوت هورنتس، تیمی که تا چندی پیش مایکل جردن مالک آن بود انتخاب شد. پست براندون میلر شوتینگ‌گارد و اسمال فوروارد است. هر چند پست او با ویکتور متفاوت است اما او می‌تواند با شوت‌های از راه دور برای تیم هورنتس در مقابل سن آنتونیو اسپرز، نوع دفاع کردن ویکتور ومبانیاما را به چاش بکشاند.
آمین تامپسون مقابل اوسر تامپسون؛ جنگ برادران دوقلو، آمین در هیوستون و اوسر در تیم دیترویت پیستونز، این دوقلو شباهت‌های بسیاری با هم دارند و اگر رکابی آنها رنگ متفاوت نداشته باشد قطعاً تفکیک آنها مشکل خواهد شد. بازی مقابل همدیگر هم بسیار جالب خواهد بود.
 صف‌آرایی تیم‌ میلواکی باکس مقابل جویندگان طلای ایالت کلرادو یعنی تیم دنور ناگدس جایی که تک به تک شدن دو ابر ستاره به‌نام‌های یانیس آنته‌توکمبو از تیم باکس و نیکولا یوکیچ برای تیم دنور بسیار هیجانی خواهد بود. از آن طرف رویارویی دو بازیکن هم‌پست لوکا دونچیچ برابر استفن کری که در فصل‌های گذشته پا به پای هم آمارهای NBA را جابه‌جا می‌کردند چشم‌نواز خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی