فوتبال نابینایان قهرمانی جهان

صعود شایسته‌ها با چاشنی شانس

تیم ملی فوتبال 5 نفره ایران بعد از یک شکست مقابل برزیل و یک تساوی مقابل مکزیک با برتری در آخرین مسابقه خود به عنوان تیم دوم به جمع هشت تیم برتر راه یافت. مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال پنج نفره (نابینایان و کم بینایان) قهرمانی جهان در بیرمنگام انگلیس در حالی به پایان رسید که تیم ایران با کسب 4 امتیاز موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر شد.
فوتبالیست‌های ایران که در دو مسابقه قبلی خود با وجود بازی درخشان خود نتوانسته بودند نتایج خوبی را کسب کنند، در بازی آخر نشان دادند که هنوز قصد دارند که در این تورنمنت مهم باقی بمانند.
آنها برای ماندن در این مسابقات به دو اتفاق مهم نیاز داشتند؛ یکی برتری مقابل مراکش به عنوان آخرین رقیب و دیگری برتری و یا حداقل مساوی گرفتن برزیل مقابل مکزیک که اتفاقاً هر دوی این اتفاقات برای تیم ایران رقم خورد. فوتبالیست‌های شایسته ایران با برتری مقابل مراکش یک گام بزرگ برداشتند و در ادامه هم نتیجه دیگر بازی گروه به نفع ایران رقم خورد تا این تیم خوب به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند. جدال برزیل و مکزیک با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا پروژه صعود ایران کامل شود. برتری مقابل مراکش و رسیدن به جمع چهار تیم حداقل حق این تیم به غایت شایسته بود. تیمی که در سال‌های اخیر نامهربانی زیاد دید و در عین شایستگی از پارالمپیک توکیو دور ماند اما حالا فرصت دارد تا با راهیابی به جمع 4 تیم برتر یک بار دیگر نشان بدهد که تیمی متفاوت و قدرتمند است که توان خلق بهترین نتایج را در سطح جهان و پارالمپیک دارد. ستاره‌های فوتبال نابینایان باید این فرصت را ارزشمند بدانند و با غلبه بر کلمبیا در یک‌چهارم به نیمه نهایی برسند.
تیم ایران با یک برد، یک تساوی و یک شکست و در نهایت با کسب 4 امتیاز بعد از برزیل به مرحله بعد راه یافت  و شاید هم باید گفت که چاشنی شانس به کار این تیم شایسته آمد. تساوی برزیل مقابل مکزیک نقش مهمی را در صعود تیم ایران به مرحله بعد ایفا کرد و حالا باید قدردان این فرصت مهم بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی