صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ماجرای مسابقات جدید لیگ حرفه‌ای بسکتبال امریکا

مسابقات درون فصلی NBA

علی رضایی
خبرنگار
فشردگی مسابقات لیگ NBA کم بود، حالا مسابقات تورنمنت داخلی یا درون فصلی هم به آن اضافه شده است! در تازه‌ترین اخبار مربوط به NBA سایت ESPN اعلام کرد قرار است در جریان بازی‌های فصل عادی برای اولین بار یکسری بازی‌های مرحله گروهی تحت عنوان مسابقات تورنمنت درون فصلی نیز برگزار شود. نحوه برگزاری این مسابقات تا حدودی شبیه برگزاری مسابقات لیگ NBA است، اما با این تفاوت که دو کنفرانس شرق و غرب هر کدام به سه گروه A، B و C تقسیم شده‌اند. تعداد تیم‌های هر گروه 4 تیم است و هرکدام از تیم‌ها 4 بازی انجام می‌دهند. دو بازی میزبان می‌شوند؛ و دو بازی هم میهمان. تیم‌های اول هر گروه به اضافه یک تیم دومی که امتیازاتش از سایر تیم‌ها بیشتر باشد به مرحله بعد صعود می‌کنند یعنی در واقع از هر کنفرانس 4 تیم بالا می‌آید که در مجموع دو کنفرانس 8 تیم به دور بعد یعنی مرحله حذفی صعود می‌کنند. در مرحله حذفی تیم‌ها به صورت تک بازی حذفی با هم رقابت می‌کنند تا اینکه دو تیم به مرحله فینال برسند. در بازی فینال هم به تیم قهرمان و هم بهترین بازیکن این تورنمنت جوایز نقدی اهدا می‌شود. تمام بازی‌های تورنمنت درون فصلی جزو بازی‌های فصل عادی محسوب می‌شوند؛ غیر از بازی فینال. حتی رکورد‌ها و آمار اکثر فاکتورهای بسکتبال جزو بازی‌های لیگ عادی NBA محسوب می‌شوند. بازی‌های نیمه نهایی و فینال این تورنمنت در لاس وگاس برگزار می‌شوند.
حضور ستاره نوظهور تیم سن آنته نیو اسپرز یعنی ویکتور ومبانیاما در این تورنمنت بسیار مهم است چون در مسابقات سامرلیگ که تیم سن آنته نیو 4 بازی انجام داد و شبکه‌های تلویزیونی مسابقات مربوط به این تیم را از سایر رقابت‌ها بیشتر پخش کردند.
تعداد بازی‌های لیگ NBA از سایر لیگ‌های معتبر جهان بیشتر است و فشردگی آن به حدی است که هر تیم در طول هفته 5 بازی انجام می‌دهد! پس با این تراکم بازی‌ها چرا آدام سیلور شخص اول NBA تصمیم گرفته است که تورنمنت داخلی اجرا کند؟ براساس اطلاعات اولیه‌ای که یکسری رسانه در مورد علت برگزاری این تورنمنت به آن اشاره کرده‌اند به نظر می‌رسد که آدام سیلور از قبل اجرای چنین تورنمنتی در اندیشه داشته است. قبلاً بازی‌های پلی این در لیگ NBA هم اجرا کرد و البته با انتقادهای زیادی هم مواجه شد، اتفاقاً در ابتدای این طرح مخالفان زیادی داشته است اما مثل اینکه همه آنها را متقاعد کرده است که چنین تصمیم عجیبی را گرفته است. سیلور به امید اینکه برای NBA درآمدزایی ایجاد شود چنین تورنمنتی را برگزار می‌کند. علاوه بر این آدام سیلور با این کارش می‌خواهد نسبت به سایر رشته‌های ورزشی مخاطب بیشتری جذب بازی‌های NBA شود.
آدام سیلور مدت‌ها است که مجذوب برگزاری مسابقات لیگ‌های فوتبال اروپا شده است. او قصد دارد از نحوه برگزاری این لیگ‌ها در اجرای تورنمنت داخل فصل NBA الگوبرداری کند. کما اینکه تورنمنت‌های فوتبال اروپا خارج از برنامه لیگ‌ها برگزار می‌شوند. در حالی که اجرای مسابقات تورنمنت داخل فصل NBA در برنامه بازی‌های فصل عادی گنجانده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی