درخشش آسمانخراش‌های مرد و زن ایران در ویلیام جونز و کاپ آسیا

مهیا برای درو کردن جام

درخشش تیم‌ باشگاهی بسکتبال مردان «ایران نوین» درتورنمنت معتبر ویلیام‌جونز تایوان و زنان بسکتبالیست ایران در رقابت‌های کاپ آسیایی مالزی در نخستین گام، امیدبخش قدم‌های بزرگ‌تر و درخشان‌تر از این دو تیم در مسیر پیش‌رو است. هر دو تیم موفق شدند در تورنمنت‌های معتبری که در آن شرکت کردند مقابل رقبای قدرتمند خود با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده وبه روزهای آتی امیدوارباشند. ایران نوین دراولین قدم مقابل قطر به برتری رسید. بانوان بسکتبالیست ایران نیز در کاپ آسیایی تایلند موفق شدند از سد مالزی عبور کنند.
 
نخستین برد آسمانخراش‌های «ایران نوین» در ویلیام جونز
تیم ملی بسکتبال ایران نوین در نخستین بازی خود از جام ویلیام‌جونز، مقابل قطر به پیروزی رسید. روز گذشته تیم ملی بسکتبال ایران نوین که در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی‌اش راهی مسابقات جام ویلیام‌جونز در تایوان شده است، در بازی نخست خود مقابل قطر به پیروزی رسید. شاگردان محمد عابدینی در این دیدار در کوارترهای دوم و سوم با نتایج ۱۶-۱۷ و ۱۲-۱۸ پیروز شدند تا با وجود شکست ۱۷-۱۶ در کوارتر نخست و تساوی ۱۸-۱۸ بازی در کوارتر چهارم، در مجموع ۶۹-۶۳ برنده بازی شوند. تیم ملی بسکتبال ایران نوین در دومین بازی خود از این رقابت‌ها، امروز(دوشنبه) ۲۳ مرداد، مقابل کره‌ جنوبی به میدان می‌رود.
 
اولین پیروزی زنان بسکتبال ایران در کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان برای شرکت در کاپ آسیا دیویژن B در تایلند حضور دارد که در نخستین دیدار امروز به مصاف مالزی رفتند و با پیروزی زمین مسابقه را ترک کردند. شاگردان النی کاپوچیانی در تیم ایران در پایان این دیدار با نتیجه ۶۵ بر ۵۹ به پیروزی رسید. کوارتر اول این دیدار ۱۸ بر ۱۷ به سود مالزی به پایان رسید. در کوارتر دوم تیم ملی ایران امتیازات بیشتری گرفت و۲۱ بر ۱۳ پیش افتاد تا نیمه اول با حساب ۳۸ بر ۳۱ به سود ایران به پایان برسد. در کوارتر سوم رقابت دو تیم نزدیک بود اما در نهایت با برتری ۱۹ بر ۱۷ ایران به پایان رسید. در کوارتر آخر مالزی 8 بر 11 پیش افتاد، اما ایران در نهایت بازی را ۶۵ بر ۵۹ برد. معصومه اسماعیل‌زاده با ۱۳ امتیاز و نگین رسولی‌پور با ۱۱ امتیاز، بهترین بازیکنان ایران از لحاظ کسب امتیاز بودند. از مالزی هم فوکیه یاپ با ۲۸ امتیاز، یک تنه حدود نیمی از امتیازات تیم مالزی را به‌دست آورد. فائزه شهریاری، معصومه اسماعیل‌زاده، شیدا شجاعی، نگین رسولی و آیدا گل‌محمدی بازیکنان شروع‌کننده ایران در این دیدار بودند. تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود امروز (دوشنبه، ۲۳ مرداد) به مصاف مغولستان می‌رود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی