صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مدافع چپی که فرشته نجات شد

نعمتی در برهوت

محمدرضا طیاری
روزنامه‌نگار
بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برای سرخپوشان پایتخت با بازی مقابل آلومینیوم آغاز شد، مسابقه‌ای که به میزبانی مخروبه آزادی برگزار شد. تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی در بازی اول چنگی به دل نزد و بازی نه چندان امیدوارکننده‌ای را از خودش به نمایش گذاشت. اگرچه به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده برطرف شود و پرسپولیس متفاوتی را ببینیم. نبود مهاجمی که بتواند کار را برای پرسپولیس در بیاورد، در بازی اول بسیار مشهود بود؛ نقطه ضعف بزرگی که با گلزنی علی نعمتی سرخ‌ها را چندان آزار نداد. به بهانه عملکرد درخشان علی نعمتی در بازی اول فصل بیست و سوم سرخپوشان تهرانی نگاهی به عملکرد او در
پرسپولیس می‌اندازیم.
 
کوچ به سمت مربی مورد علاقه
علی نعمتی یکی از بازیکنانی بود که در تیم شهرخودرو زیر نظر یحیی گل‌محمدی بازی می‌کرد و با انتقال آقای سرمربی به تهران و پرسپولیس او هم مشهد را به مقصد تهران ترک کرد. جالب اینکه نعمتی همواره در بسیاری از لحظات حساس تیمش را از یک ناکامی نجات داده. درست مانند گلی که در هفته اول لیگ جاری برای تیم تحت هدایت گل‌محمدی به ثمر رساند تا تیمش 3 امتیاز را مقابل گربه سیاه سالیان اخیرش کسب کند و با روحیه بهتری برای کسب نتیجه در هفته‌های پیش رو تلاش کند.
 
اولین مسابقه
اولین مسابقه نعمتی با پیراهن پرسپولیس در اولین بازی سرخپوشان در فصل بیستم فوتبال مقابل فولاد رقم خورد. مسابقه‌ای که در پایان آن شاگردان گل‌محمدی موفق شدند با نتیجه 3 بر یک مقابل پسران عبدالله ویسی به برتری برسند و فصل بیستم فوتبال ایران را با یک پیروزی مقتدرانه آغاز کنند.
 
اولین گل در شهرآورد 98
شاید اولین لحظه درخشان علی نعمتی در پیراهن پرسپولیس در نود و هشتمین شهرآورد پایتخت رقم خورده باشد. جایی که پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر از استقلال؛ رقیب سنتی‌اش عقب بود و نعمتی مدافع این تیم با تک گلی که به ثمر رساند، مانع شکست تیمش در مهمترین بازی فوتبال باشگاهی ایران آن هم مقابل رقیب سنتی شد. موضوعی که هواداران بسیاری را خوشحال و شادمان کرد و باعث شد پرسپولیس به یک امتیاز حیاتی دست پیدا کند.
 
کوچ به دفاع چپ
علی نعمتی پیش از آمدن به پرسپولیس در پست دفاع راست بازی می‌کرد. او اما پس از آمدن به تهران و پرسپولیس ابتدا در دفاع وسط به میدان رفت اما در فصل گذشته به دفاع چپ نقل مکان کرد. پستی که در آن عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت تا ریسک یحیی گل‌محمدی از این بابت به خوبی جواب بدهد و او هم با وجود اشتباهاتی که برخی مواقع انجام می‌دهد اما در بسیاری از موارد اتفاقات خوبی را برای هواداران پرسپولیس رقم زده. موضوعی که باعث شده اشتباهاتش آنچنان که باید به چشم نیاید.
 
اولین قهرمانی
علی نعمتی نسبت به یحیی گل‌محمدی با 2 فصل تأخیر به این تیم اضافه شد. موضوعی که باعث شد او 2 جام قهرمانی لیگ برتر را از دست بدهد. نعمتی در اولین فصل حضورش در جمع سرخپوشان تهرانی با این تیم به مقام نایب قهرمانی رسید. عنوانی که بسیاری از هواداران ارتش سرخ را راضی نکرد. فصل گذشته اما برای نعمتی منجر به رسیدن به اولین جام قهرمانی‌اش با پرسپولیس در لیگ برتر شد. نکته جالب اینکه نعمتی در شرایطی با پرسپولیس به جام‌های مختلف رسید که جزو یکی از بهترین مدافعان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران بود. این مدافع جوان البته فصل گذشته با سرمربی سابق خودش دو جام دیگر (حذفی و سوپرجام) را هم کسب کرد تا فصل موفقی را پشت سر بگذارد. آنچه او امیدوار است در فصل جاری هم به آن برسد و از سوی امیر قلعه‌نویی برای حضور در جام ملت‌های آسیا به تیم ملی دعوت شود. اتفاقی که احتمال رخ دادنش با توجه به توجه ویژه امیر و دستیارانش به لیگ برتر بسیار محتمل است.
جستجو
آرشیو تاریخی