صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

یک فصل سخت

بهزاد داداش‌زاده‌
بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال
با توجه به ولخرجی‌های تراکتور و سپاهان فصل سختی در انتظار پرسپولیس و استقلال است. پرسپولیس باز هم توانسته بیشتر نفرات تأثیرگذار خود را حفظ کند و سه بازیکن کلیدی هم گرفته ولی این تیم اردوی پیش فصل نداشته و این موضوع کمی تأثیرگذار است. بردهایی که در بازی‌های تدارکاتی به دست آمده، نشان می‌دهد وضعیت پرسپولیس خوب است. با وجود این پرسپولیس برای آنکه تیم کامل‌تری شود چون در سه جبهه لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی حضور دارد، نیاز به 2 مهاجم خوب، هافبک طراح، دفاع چپ و ذخیره مطمئن برای علیرضا بیرانوند دارد که تا اینجا اقدامی صورت نگرفته. اینکه استخوانبندی تیم نسبت به فصل گذشته تغییر نکرده و تیم ثبات دارد، اتفاق خوبی است چون کمک خواهد کرد تا از هفته نخست هماهنگی میان بازیکنان به کسب نتایج مطلوب منجر شود. تیمی که از هفته اول حداکثر امتیازات را جمع کند در هفته‌های پایانی بخت بیشتری برای قهرمانی دارد.
در مقابل استقلال سال بسیار سختی دارد و با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود. علی خطیر مسئولیت بمب هسته‌ای را پذیرفته و به نظرم هنوز در شوک قرار دارد که نمی‌داند با عدم موفقیت تیمش در طول فصل، هواداران استقلال او را مسبب ناکامی می‌دانند و کسی تقصیرها را به گردن جواد نکونام نمی‌اندازد. همانطور که با حضور مقابل ساختمان باشگاه این موضوع را نشان دادند. اضافه شدن مربیان و بازیکنان اسپانیایی اگر جواب دهد، خطیر نجات پیدا می‌کند وگرنه انتقادات ادامه خواهد داشت چون هواداران معتقدند تیم خوبی در نقل و انتقالات بسته نشده و باور درستی دارند. از سویی دیگر امیدوارم موضوع حق پخش حل شود چون خیلی بد است تیم قهرمان لیگ برتر یا جام حذفی هیچ پاداشی از فدراسیون و سازمان لیگ نگیرد تا کار به جایی برسد که مدیرعامل پرسپولیس بگوید کاش قهرمان نمی‌شدیم که پاداش بازیکنان را بدهیم. البته درویش فراموش نکند پرسپولیس بدون قهرمانی معنایی ندارد و از طرفی دیگر سازمان لیگ هم بداند نگرفتن حق پخش دلیل کافی برای ندادن پاداش به قهرمان ایران نیست.
تراکتور هم این فصل شرایط خوبی دارد و با یک کادر فنی ایده‌آل و بازیکنانی که جذب کرده می‌تواند مدعی باشد اما در این تیم ردپای اعمال نفوذ دیده می‌شود و همین سبب می‌شود که این تیم حداقل لیگ را در شرایط مساوی با بقیه رقبا آغاز نکند و این یک بی‌عدالتی محض است. نصیرزاده تا پیش از آنکه مدیرعامل تراکتور شود، مسئولیت‌های مختلفی را در زمینه نگارش آیین‌نامه و مقررات فوتبال در مسابقات باشگاهی ایران داشته. ضمن اینکه با وجود مدیرعاملی در تراکتور باز هم در شکل‌گیری قوانین نقل و انتقالاتی مسئولیت داشت. او می‌خواهد قانونی که خودش در آن نقش داشته را تغییر دهد تا منافع باشگاه متبوع خود را حفظ کند. طبق قانونی که از پیش نوشته شده، بازیکنان لژیونری که به لیگ برتر باز می‌گردند، سهمیه خارجی محسوب می‌شوند با وجود آنکه ایرانی هستند. این بند قانونی به تصویب رسیده امام نصیرزاده می‌گوید آیه از کتاب آسمانی نیست و می‌توان این بند قانونی را عوض کرد. اگر هر کسی که در فدراسیون و سازمان لیگ سمتی دارد بخواهد به سمت باشگاهی غش کند که در آن منافع دارد، پس چه دلیلی دارد قوانین را وضع کرد. با این حساب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی