کارگر: به تکاپو افتادن بقیه تیم‌ها به خاطر ستاره‌های تیم‌های عربستانی به سود فوتبال است

محروم کردن پرسپولیس از تماشاگر در بازی خانگی ظلمی آشکار است

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
عباس کارگر بازیکن دهه 60 پرسپولیس در رابطه با بازی پرسپولیس در هفته اول لیگ معتقد است در حالی که هوادار پرسپولیس شوق و ذوق زیادی برای تماشای اولین بازی تیمش بعد از سه‌گانه زدن داشت مسئولان فدراسیون، هواداران تیم پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی که به نوعی محل انجام بازی‌های خانگی محسوب می‌شود با ظلمی آشکار از تماشای بازی خانگی و پرسپولیس جدید محروم کردند.
***
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی چه صحبتی به لحاظ فنی دارید؟
پرسپولیس زیر نظر کادر فنی‌اش تمرینات خوبی را انجام داده و بازی‌های تدارکاتی خوبی را برگزار کرده به همین دلیل از شرایط نسبی خوبی برخوردار است. از این‌رو پیش‌بینی می‌کنم پرسپولیس با وجود برگزاری دیدار در هفته اول باز هم با شرایط فنی خوبی به مصاف تیم اراکی برود. از سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل اینکه کمترین تغییر را داشتند قطعاً با هماهنگی بسیار بالاتری نسبت به تیم اراکی بازی خواهند کرد. تیمی که برخلاف پرسپولیس، مربی‌اش تغییر کرده مضاف بر اینکه در زمینه بازیکن هم تغییرات زیادی داشته است. روش بازی تیم اراکی هم با توجه به شناختی که از سرمربی‌اش سراغ دارم بیشتر انجام کارهای دفاعی است از این روبه نظرم تیم میهمان فقط چشم به ضدحمله خواهد داشت و هر طور که حساب کنید به پرسپولیس نمی‌رسد و حتماً یحیی با تیم خوب و بازیکنان باکیفیت‌تری که در اختیار دارد قادر است که تیم میهمان را تحت تأثیر خودش قرار دهد و سه امتیاز هفته اول را کسب کند. نکته‌ای که به‌عنوان استارت کار خیلی می‌تواند در روحیه بازیکنان و ادامه راه به آنها کمک کند و شرایط را برای ادامه راه هموار‌تر سازد. نکته اصلی و آزاردهنده محرومیت هواداران از تماشای بازی خانگی تیمشان است که متأسفانه ظلمی آشکار به تیم پرسپولیس و هوادارانش است.
اما در فوتبال ممکن است در هفته اول اتفاقاتی رخ دهد که کمتر کسی فکرش را داشته؟ خوشبختانه شاکله پرسپولیس حفظ شده و هارمونی و شکل تیمی‌اش تغییر چندانی نداشته است. از این‌رو من معتقدم پرسپولیس از این نظر هماهنگ‌ترین تیم نسبت به بقیه تیم‌ها خصوصاً دو مدعی دیگر قهرمانی است و با هماهنگی و ریتم مناسبی که دارد با شکل خوبی به مصاف حریفان برود و از هفته اول قدرت خودش را به رخ رقبا بکشد. تیم اراکی هم امروز اسیر انگیزه بالای بازیکنان مدافع عنوان قهرمانی خواهد شد.
در مورد بضاعت پرسپولیس برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس نیاز به جذب مهاجم دارد اما با وجود این بضاعتش برای لیگ ایران و بازی‌های داخلی در خط حمله کم نیست و با بازیکنانی مانند شهاب زاهدی و عبدی و مهره‌های تهاجمی مانند ترابی و عمری قادر است که دروازه حریفان را با خطر مواجه سازد.
فکر نمی‌کنید دو تیم مدعی برای لیگ این فصل بیشتر از پرسپولیس تقویت شده‌اند و این نکته برای پرسپولیس دردسرساز نمی‌شود؟
درست است که تیم‌هایی مانند سپاهان و تراکتور حضور خیلی فعالی در فصل نقل و انتقالات داشته و بازیکنان جدید زیادی را به خدمت گرفته‌اند اما با وجود این فکر می‌کنم باز هم به‌دلیل هماهنگی بیشتر پرسپولیس که به خاطر تغییرات کم این تیم بوده باز هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی خواهد بود و تیم‌ها را تحت تأثیر خودش قرار خواهد داد و این شانس بزرگ را دارد که با کسب امتیاز‌های اول فصل باز هم شانس خود را برای قهرمانی افزایش دهد. ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس در داخل میدان ثابت کرده‌اند که بهترین توانایی را دارند از این‌رو باز هم مقابل خرید تیم‌های متمول کم نمی‌آورند.
در خصوص جذب ستاره‌های عربستانی و تأثیرش در بازی مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟
جذب بازیکنان خارجی خوب و ستاره بد نیست و اتفاقاً به نظرم موجب شده تا بقیه تیمهای آسیایی به تکاپو بیفتند و در نهایت موجب رشد و ارتفای فنی سایر تیم‌ها و بالا رفتن مسابقات آسیایی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی